Gościem Szymona Glonka w podcaście "DGPtalk: Z pierwszej strony" jest Marcin Szczupak, dyrektor Badań i Rozwoju Biznesu w PSMM Monitoring & More.

Kompas polityczny — Analiza medialności polskich parlamentarzystów

Pierwsza część dotyczy województwa zachodniopomorskiego, wielkopolskiego, kujawsko pomorskiego, pomorskiego. Przyjrzeliśmy się aktywności medialnej posłów, którzy byli wybrani z tych województw oraz są aktywni w tych województwach. Jak przygotowuje się taką analizę? Przyglądamy się całej aktywności mediowej tej, niepłatnej. Nie uwzględniamy przekazów reklamowych. Sprawdzamy wszystkie publikacje, w których wystąpiły imię i nazwisko konkretnej posłanki lub posła. Sprawdzamy, w jakim kontekście się pojawili. Czy sami generują te dyskusje medialne, czy media budują to zainteresowanie nimi niezależnie, bez ich aktywności – mówi Marcin Szczupak.

Sprawowanie funkcji państwowych w większości przypadków jest gwarantem wręcz potężnej ekspozycji mediowej. Widzimy to wyraźnie przypadku pani ministry Marleny Maląg czy też pana Piotra Müllera, rzecznika rządu – dodaje Szczupak.