- wprowadzenie obowiązku wypłaty konsumentowi nadwyżki uzyskanej ze sprzedaży przedmiotu zabezpieczenia pomniejszonej o koszty sprzedaży czy przechowywania,
 - ustawowe zastrzeżenie nazwy „lombard” tylko dla przedsiębiorców oferujących „umowy lombardowe”,
 - wprowadzenie obowiązku umieszczania nazwy „lombard” w firmie, a także w opisie działalności i w materiałach reklamowych dostępnych publicznie,
 - określenie minimalnych terminów pomiędzy przyjęciem przedmiotu zabezpieczenia a upływem terminu jego odkupu,
 - wprowadzenie obowiązku zawierania „umowy lombardowej” w formie pisemnej lub na trwałym nośniku i wydawania potwierdzenia przyjęcia przedmiotu,
 - odniesienie wymogów informacyjnych, przewidzianych w ustawie o kredycie konsumenckim, do wszystkich umów lombardowych.
 
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A. Kup licencję
Reklama
Reklama