statystyki

Błoch: Służbowe podróże nie ustaną [WYWIAD NPBP]

autor: Anita Sobczak19.05.2020, 09:28; Aktualizacja: 19.05.2020, 09:29
Lockdown pokazał, że praca w domu, na ciągłych telekonferencjach jest męcząca. Zaburza podział pomiędzy pracą a czasem wolnym.

Lockdown pokazał, że praca w domu, na ciągłych telekonferencjach jest męcząca. Zaburza podział pomiędzy pracą a czasem wolnym.źródło: ShutterStock

- Przewidywania są takie, że firmy będą zatrudniały więcej freelancerów, osób na kontraktach, nie spadnie zatem liczba delegacji. System do ich obsługi będzie firmom po prostu potrzebny - mówi w rozmowie z DGP Filip Błoch, prezes i współzałożyciel Hotailors.

Kieruje pan start-upem, który żyje z organizowania podróży służbowych dla pracowników zewnętrznych. Lockdown z powodu epidemii właściwie zamroził jakikolwiek ruch, czy to w celach służbowych, czy turystycznych. Kiedy zaczęły docierać do państwa pierwsze sygnały o nadchodzącym kryzysie?

Choć w Polsce obostrzenia pojawiły się dopiero w połowie marca, my zaczęliśmy przygotowania do kryzysu pod koniec stycznia. Wtedy pojawiły się pierwsze poważne analizy przewidujące załamanie. Przy czym liczba rezerwacji w naszym systemie rosła aż do połowy marca – dopiero zakaz lotów wprowadzony przez USA i Unię Europejską zatrzymał podróże.

Naszymi partnerami są m.in. Google, Microsoft, EY, SAP i Amadeus – największa firma technologiczna w branży podróży na świecie. Rozmawiamy z nimi cały czas: również o prognozach dotyczących rynku. Analitycy brali pod uwagę wpływ koronawirusa na branżę podróży i układali różne scenariusze i zagrożenia. Widzieliśmy też, że choć bieżących rezerwacji jest dużo, nasi najwięksi klienci nie planują wyjazdów na cały rok, choć normalnie w styczniu mielibyśmy od nich plan głównych wydarzeń (eventów, konferencji), na które będą latali ich pracownicy. To był sygnał, że nasi klienci – m.in. Google – przygotowują się do czarnego scenariusza. Dlatego my też rozpoczęliśmy przygotowania już wtedy, choć faktyczny krach nastąpił półtora miesiąca później.


Pozostało jeszcze 80% treści

2 dostępy do wydania cyfrowego DGP w cenie
9,80 zł Za pierwszy miesiąc.
Oferta autoodnawialna
PRENUMERATA 2020
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję

Reklama

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Galerie