W teatrze zdrady gra toczy się o władzę. Kto ma władzę naznaczania? Kto ma kontrolę społeczną? Zdrajca wcale się nie musi za takiego uważać, ale liczy się to, że tak właśnie odbierze go widownia. Z Agnieszką Haską rozmawia Estera Flieger.
Agnieszka Haska - socjolożka, antropolożka kultury, adiunktka w Centrum Badań nad Zagładą Żydów w Instytucie Filozofii i Socjologii PAN. Autorka m.in. książek: „<<Jestem Żydem, chcę wejść>>. Hotel Polski w Warszawie, 1943” oraz „Hańba! Opowieści o polskiej zdradzie”
Kiedy Lewica poparła firmowany przez rząd Krajowy Plan Odbudowy, Radosław Sikorski porównał tę sytuację do paktu Ribbentrop-Mołotow. To chyba najcięższy kaliber oskarżenia wśród analogii historycznych, po które sięga się, chcąc zaatakować politycznego rywala?
Pozostało
96%
treści
Reklama