„ŹRÓDŁO” to program do edycji oraz przetwarzania danych gromadzonych w Systemie Rejestrów Państwowych. Nowy system informatyczny połączył kluczowe z punktu widzenia funkcjonowania państwa rejestry. W zintegrowanym systemie znalazły się m.in. rejestry PESEL, dowodów osobistych i aktów stanu cywilnego.
Konsultanci z Service Desk-u przyjmują zgłoszenia o trudnościach lub problemach napotkanych przez użytkowników aplikacji „ŹRÓDŁO”. Następnie, po wstępnym rozpoznaniu problemu, wykonują pierwszą próbę rozwiązania zgłoszonego incydentu, a w razie potrzeby przekazują informację o problemie do właściwej grupy wsparcia. Konsultanci na bieżąco informują użytkownika o sposobie rozwiązania problemu.
Łącznie urzędnicy wykonali już 28 tys. 172 czynności w nowym Systemie Rejestrów Państwowych. Do godz. 11:00 urzędy przyjęły 787 wniosków o wydanie nowego dowodu osobistego i nadano 388 numerów PESEL. Do godz. 10:20 gminy przekazały 353 zgłoszenia związane z działaniem SRP. Do tej pory zgłoszenia, które wpłynęły do Service Desk-u dotyczyły m.in. wsparcia przy konfiguracji stacji roboczych, trudności z połączeniem z systemem (aplikacją „ŹRÓDŁO”), procesu składania wniosku o dowód osobisty czy nadawania numeru PESEL.