65,6 mln Amerykanów oglądało drugą debatę telewizyjną między ubiegającym się o reelekcję prezydentem Barackiem Obamą a kandydatem Republikanów Mittem Romneyem - wynika z opublikowanych w środę danych telemetrycznych ośrodka Nielsen.

Drugą debatę transmitowano w 12 stacjach telewizyjnych i sieciach kablowych. Pierwszą - 3 października - obejrzało więcej widzów, bo 67,2 mln. Była to jedna z dziesięciu największych oglądalności w ciągu 30 lat.

Obamie i Romneyowi nie udało się dogonić publiczności, która zgromadziła się przed czterema laty przed telewizorami podczas debaty między kandydatami na wiceprezydentów: Republikanką Sarah Palin a Demokratą Joe Bidenem. Starcie to oglądało 69,9 mln ludzi i był to drugi najlepszy wynik pod względem oglądalności w historii organizowania takich debat.

Według ośrodka Nielsen, który zaczął gromadzić dane na ten temat od 1976 r., najbardziej oglądaną debatą była ta z października 1980 roku między Ronaldem Reaganem a Jimmym Carterem, która przyciągnęła aż 80,6 mln telewidzów.

Wybory prezydenckie w USA odbędą się 6 listopada. Przed tym głosowaniem Obama i Romney wezmą udział w jeszcze jednej debacie telewizyjnej.