W związku z budową II linii metra w Warszawie i zamkniętymi odcinkami ulic Świętokrzyskiej i Prostej największe utrudnienia w ruchu występują w rejonie Al. Solidarności i Jana Pawła II - wynika z informacji ZTM i stołecznej policji uzyskanych w piątek przez PAP.

Ponadto w weekend, w związku z wyścigiem ulicznym VERVA Street Racing, należy spodziewać się dużych utrudnień w ruchu w okolicach Teatru Wielkiego i Placu Piłsudskiego. Trasa wyścigu przebiega następującymi ulicami: Senatorska, Wierzbowa, Ferdinada Focha, Jana Moliera. Od czwartku zamknięte dla ruchu są także ul. Tokarzewskiego-Karaszewicza oraz parking przed Hotelem Europejskim i budynkiem Dowództwa Garnizonu Warszawa.

Za największy problem w związku z budową centralnego odcinka II linii metra ZTM uważa sygnalizację świetlną na skrzyżowaniu ulic Grzybowskiej i Jana Pawła II. Kierowcy, którzy nie zdążą przejechać przez skrzyżowanie wzdłuż Jana Pawła II, blokują przejazd pojazdom poruszającym się wzdłuż osi wschód-zachód.

"W pozostałych miejscach ma większych problemów. Generalnie sytuacją drogowo-komunikacyjna wygląda całkiem nieźle" - powiedział w piątek PAP rzecznik Zarządu Transportu Miejskiego w Warszawie Igor Krajnow.

W rejonie zamkniętych od weekendu ulic Świętokrzyskiej i Prostej na skrzyżowaniach są policjanci, którzy w razie potrzeby sterują ruchem. Policja apeluje do kierowców, by stosowali się do poleceń funkcjonariuszy i pamiętali, że buspasy nie są przeznaczone dla samochodów osobowych.

Jak powiedziała PAP Edyta Adamus z zespołu prasowego Komendy Stołecznej Policji najgorsza sytuacja jest w na ul Jana Pawła II oraz w Al. Solidarności w rejonie Pl. Bankowego.

Centralny odcinek drugiej linii metra ma mieć siedem stacji i połączyć lewo i prawobrzeżną Warszawę

Od soboty ul. Świętokrzyska i Prosta od ronda Daszyńskiego do ul. Jasnej są zamknięte na dwa i pół roku. Wiele linii autobusowych zmieniło swoje trasy, część z nich zlikwidowano. Uniemożliwiony został wjazd na część ulic. Głównym objazdem dla komunikacji miejskiej na lewym brzegu Wisły jest ul. Grzybowska. Na ciągu ulic Grzybowska - Królewska obowiązuje organizacja ruchu uprzywilejowująca komunikację zbiorową, tzn. uniemożliwiająca pojazdom indywidualnym (w wyjątkiem jednośladów i taxi) przejazd na wprost ulicą Grzybowską przez skrzyżowania z ulicami Przyokopową, Towarową, Wronią, Żelazną i al. Jana Pawła II. Kierowcy samochodów osobowych muszą skręcić na najbliższym skrzyżowaniu.

Jak podaje stołeczny ratusz, jeszcze w wakacje rozpocznie się budowa stacji Nowy Świat i Dworzec Wileński, co spowoduje kolejne utrudnienia. To wiąże się z zamknięciem kolejnego odcinka ul. Świętokrzyskiej (przy skrzyżowaniu z ul. Mazowiecką i pomiędzy ul. Czackiego a ul. Nowy Świat) oraz skrzyżowania ul. Targowej (pomiędzy ul. Białostocką a ul. 11 Listopada) i al. Solidarności wraz z mostem Śląsko-Dąbrowskim (odcinek ul. Szwedzka - pl. Bankowy dostępny będzie tylko dla komunikacji miejskiej).

Centralny odcinek drugiej linii metra ma mieć siedem stacji i połączyć lewo i prawobrzeżną Warszawę. Koszt inwestycji to 4,17 mld zł.