- mało czytelna, mało przejrzysta forma CV (tekst ciągły, bez wyróżnień, akapitów)
- brak aktualnego zdjęcia
- załączenie zdjęcia z wakacji, a nawet w stroju bikini
- zbyt duża liczba szczegółowych informacji
- zbyt mała liczba konkretnych informacji
- błędy ortograficzne i literówki
- błędna nazwa firmy, do której jest wysyłane CV
- brak stanowiska lub numeru referencyjnego
- imię i nazwisko
- adres zamieszkania (nie trzeba pełnego, wystarczy miasto, ulica)
- telefon kontaktowy
- adres mailowy
- okres zatrudnienia (luty 2004 - marzec 2007),
- zajmowane stanowisko (analityk finansowy),
- zakres obowiązków (przygotowywanie comiesięcznych raportów ze sprzedaży, zestawień kosztów z podziałem na kategorie, poniesionych strat, opracowanie zrealizowanego planu oszczędnościowego, zysk dla firmy xx tys. zł, opracowanie nowej strategii sprzedaży). Warto też wymienić projekty, przy których pracowaliśmy, np. analiza finansowa kampanii reklamowej szamponu Łupież. Można tu też umieścić znane, dobrze kojarzące się marki, np. nazwę produktu, firmy lub nazwisko osoby o dużym autorytecie,
- nazwa firmy (nie należy podawać adresu, NIP-u, wystarczy aktualna nazwa. Jeśli firma jest mało znana w danej branży, można też dodać jej profil, np. Arko - producent elementów do mebli).