statystyki

Komputery nie są najważniejsze: Po co cyfryzować szkołę?

autor: Sylwia Czubkowska05.02.2016, 07:24; Aktualizacja: 05.02.2016, 08:10
Po co cyfryzować szkoły?

Po co cyfryzować szkoły?źródło: ShutterStock

Szkołę trzeba cyfryzować. Pytanie tylko po co. I trzeba je sobie zadać, zanim zaczniemy kupować kolejne tony sprzętu.

Pamięta pan tę wizję szkół przyszłości z nauką zdalną, latającymi tornistrami, wizualizacjami w 3D, rozszerzoną rzeczywistością? Wszystko skomputeryzowane, roboty uczące zamiast nauczycieli. Takie rewolucyjne zmiany przepowiadano właśnie na moment, w którym teraz jesteśmy.

Pamiętam nawet taki obrazek, gdzie nauka była wtłaczana do głów przez rurkę. Przepowiadanie przyszłości to bardzo trudne zadanie. Szczególnie w edukacji – to jest wielka firma, właściwie największy pracodawca w kraju, a doliczając rodziców i uczniów, czyli bezpośrednich interesariuszy, jest to organizm po prostu ogromny. A im jest większy, tym trudniej go zmieniać i reformować.

Takich prób było sporo. Tablet dla każdego ucznia, e-podręczniki, pracownie komputerowe, program „Cyfrowa szkoła”... Rządowych pomysłów na zinformatyzowanie szkół przerobiliśmy wiele. I jakoś nie widać, by nasze szkolnictwo szczególnie się dzięki nim unowocześniło. Teraz ma być nauka programowania, i to już od pierwszej klasy szkoły podstawowej. Brzmi pięknie, ale czy naprawdę coś zmieni?


Pozostało 94% tekstu

Prenumerata wydania cyfrowego

Dziennika Gazety Prawnej
7,90 zł
cena za dwa dostępy
na pierwszy miesiąc,
kolejny miesiąc tylko 79 zł
Oferta autoodnawialna
KUPUJĘ

Pojedyncze wydanie cyfrowe

Dziennika Gazety Prawnej
4,92 zł
Płać:
KUPUJĘ
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję

Reklama

Komentarze (2)

  • ybrgtvefcd(2016-02-05 21:32) Zgłoś naruszenie 40

    No to moja szkoła jest spoko. Gmina dała kilka t temu 16 kompów na prawie 400 uczniów i praktycznie nieistniejący internet. I wielkie pretensje, że belfry nie używają nowoczesnych technologii... Sprawdźcie najpierw ile komputerów jesteście w stanie kupić dla szkół, jakiej jakości internet, a potem myślcie o programach i podręcznikach, nigdy na odwrót, bo g... z tego wyjdzie. Oczywiście zawsze na tych durnych, leniwych belfrów można zwalić.

    Odpowiedz
  • Geo(2017-12-31 00:42) Zgłoś naruszenie 00

    Nauka programowania wymaga odpowiednio rozwiniętego myślenia logicznego, a tego uczeń I klasy szkoły podstawowej nie potrafi - programowanie powinno być przesunięte do klas starszych (np. liceum), inaczej to tylko marnowanie czasu, pieniędzy i środków.

    Odpowiedz

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Galerie