Rozpoczęła się siódma edycja konkursu „Raporty Społeczne – Nagrody za najlepiej sporządzone raporty z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu”. Inicjatywa promuje od lat idee odpowiedzialnego biznesu (CSR), zrównoważonego rozwoju, ochrony środowiska i zaangażowania społecznego firm. Jego organizatorami są: Forum Odpowiedzialnego Biznesu, PwC i SGS.

Z opublikowanych we wrześniu wyników badania Barometr CSR wynika, że 42% konsumentów uważa, że zadaniem firmy jest nie tylko zarabianie pieniędzy, lecz także działania prospołeczne. Jak je zweryfikować? Pomóc może analiza publikowanych przez przedsiębiorstwo raportów społecznych i zrównoważonego rozwoju. Najlepsze z nich zostają wyróżnione w konkursie „Raporty Społeczne”, który właśnie wystartował.

- Raportowanie społeczne to ważny element odpowiedzialności biznesu. Dzięki dostępowi do raportów społecznych każdy z nas może świadomie podejmować decyzje, jakie produkty kupować, z jakich usług korzystać, gdzie składać CV. Taka wiedza pomaga w ocenie, jaki wpływ największe firmy wywierają na środowisko i jakie są społeczne skutki ich działań - komentuje Mirella Panek-Owsiańska, prezeska Forum Odpowiedzialnego Biznesu.

Zgłoś raport społeczny swojej organizacji

Na stronie www.raportyspoleczne.pl znajdują się potrzebne informacje dotyczące udziału w konkursie „Raporty Społeczne” dla organizacji, które wydały raport społeczny za rok 2012. Zgłoszeń można dokonywać do 28 października br. W dniach 8-25 listopada br. internauci będą mogli głosować na najlepszy raport. Zaś 3 grudnia br. podczas konferencji nastąpi ogłoszenie wyników konkursu.