Do końca czerwca kierownicy urzędów będą musieli samodzielnie określić maksymalne pensje zatrudnionych przez siebie pracowników.
Rząd zajmie się dzisiaj projektem rozporządzenia w sprawie wynagradzania pracowników samorządowych. Określa ono m.in. wykaz stanowisk urzędniczych w samorządach, wymagania kwalifikacyjne dla pracowników i minimalny poziom wynagradzania osób zatrudnionych na umowę o pracę. Do jego wydania zobowiązuje nowa ustawa z 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (Dz.U. nr 223, poz. 1458).
Zgodnie z nią, w rozporządzeniu Rada Ministrów nie będzie określała maksymalnych stawek płac dla urzędników. Kompetencje te zostały przejęte przez kierowników jednostek lub urzędów. Tak więc wójt (burmistrz, prezydent miasta), starosta lub marszałek określi w regulaminie wynagrodzeń maksymalne stawki płac. Musi on być uzgodniony z przedstawicielami pracowników do końca czerwca 2009 r. i udostępniony w Biuletynie Informacji Publicznej.
- Rząd nie będzie uczestniczył w procesie uzgadniania regulaminów wynagradzania w samorządach - mówi Adam Leszkiewicz, zastępca szefa Kancelarii Prezesa Rady Ministrów. Wskazuje, że pod koniec roku będzie chciał przeanalizować prawidłowość ustalania przez samorządy maksymalnych stawek płac dla urzędników.
Określone w rozporządzeniu płace zasadnicze pracowników samorządowych mają pozostać na dotychczasowym poziomie. Rada Ministrów zdecyduje jedynie o podwyższeniu wynagrodzenia zasadniczego dla sekretarzy. Ich minimalne wynagrodzenie w gminie ma wynieść 2 tys. zł.
Nowa ustawa o pracownikach samorządowych zakłada utworzenie na wszystkich szczeblach samorządu stanowiska sekretarza. Na dotychczasowym poziomie pozostaną też wynagrodzenia wójta (burmistrza, prezydenta miasta), starosty lub marszałka.
W rozporządzeniu określone też zostaną minimalne kwoty wynagrodzenia zasadniczego dla jednostek organizacyjnych jednostek samorządu terytorialnego. Rozporządzenie ma zacząć obowiązywać po 14 dniach od ogłoszenia.
Dalszy ciąg materiału pod wideo
Powiązane
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama