Brytyjski Urząd Konkurencji i Rynków (CMA) poinformował w czwartek, że rozpoczyna badanie, jak rozwój sztucznej inteligencji może wpłynąć na konkurencję i jak zapewnić właściwą ochronę konsumentów.
CMA wskazał, że modele, na których opiera się sztuczna inteligencja (AI), mają potencjał, aby przekształcić wiele z tego, co robią ludzie i przedsiębiorstwa, a jej rozwój dotyka wielu ważnych kwestii, w tym bezpieczeństwa, ochrony, praw autorskich, prywatności i praw człowieka, a także sposobów funkcjonowania rynków.
Jak wyjaśniono, aby zapewnić, że innowacje w zakresie AI będą przynosić korzyści konsumentom, przedsiębiorstwom i gospodarce kraju, rząd brytyjski zwrócił się do organów regulacyjnych, w tym do CMA, o zastanowienie się nad tym, w jaki sposób można wspierać innowacyjny rozwój i wdrażanie AI w oparciu o pięć nadrzędnych zasad: bezpieczeństwo, ochronę i solidność; odpowiednią przejrzystość i możliwość wyjaśnienia; sprawiedliwość; odpowiedzialność i zarządzanie; zaskarżalność i zadośćuczynienie.
CMA poinformował, że przez najbliższe cztery tygodnie będzie zbierać opinie na temat wpływu rozwoju AI na konkurencję i ochronę konsumentów, a sprawozdanie ze swoimi ustaleniami opublikuje we wrześniu tego roku. (PAP)
bjn/ ap/