Zapytany, czy projekt zostanie złożony na dwudniowym posiedzeniu, które rozpocznie się we wtorek po południu, odpowiedział: "myślę, że to będzie na tym posiedzeniu". Dodał, że nie sądzi, aby projekt został złożony jeszcze we wtorek.
Według informacji PAP z kierownictwa PiS, najbardziej prawdopodobny scenariusz zakłada, że projekt zostanie złożony we wtorek po południu lub środę, a pierwsze czytanie odbędzie się na posiedzeniu sejmowej komisji sprawiedliwości. Głosowanie mogłoby się odbyć na wcześniej nieplanowanym posiedzeniu Sejmu, które miałoby być zwołane na początek przyszłego tygodnia.
Terlecki nie chciał mówić o tym, co może znaleźć się w projekcie. "Idea jest taka, żeby uporządkować problemy, które narosły wokół działania Trybunału Konstytucyjnego(...) Chcemy naprawić wszystko, co jest problemem Trybunału, na przykład funkcjonowanie Trybunału w większym bądź mniejszym składzie" - powiedział. Nie chciał zadeklarować, czy projekt zakładać będzie wymóg orzekania przez TK w pełnym składzie.
Szef klubu PiS dodał, że projekt będzie poselski, a nie rządowy, co umożliwi szybsze prace nad nim w parlamencie.
Posłowie PiS w rozmowie z dziennikarzami nie wykluczają, że w projekcie znajdzie się zapis, przytaczany przez niektóre media, iż TK będzie musiał orzekać w pełnym składzie, co spowoduje konieczność włączenia do orzekania pięciu wybranych ostatnio nowych sędziów TK.
O tym, że możliwym rozwiązaniem problemu wokół Trybunału Konstytucyjnego jest uchwalenie "ustawy naprawczej" mówił w ubiegły piątek prezes PiS Jarosław Kaczyński. "Sądzę, że jedyną możliwością jest ustawa naprawcza, która doprowadziłaby Trybunał do takiego stanu, w jakim być powinien. Są tutaj ograniczenia konstytucyjne i nie można poza te ograniczenia wyjść w żadnym wypadku, ale taka ustawa naprawcza powinna być wkrótce uchwalona, bo bez tego z tego stanu nie wyjdziemy" - ocenił lider PiS w TV Republika. Poinformował wówczas, że PiS już rozpoczęło prace nad takim aktem prawnym.
Zgodnie z obecną ustawą, liczący 15 sędziów Trybunał orzeka w pełnym składzie (czyli co najmniej 9-osobowym) w sprawach: zgodności ustaw przed ich podpisaniem i umów międzynarodowych przed ich ratyfikacją z konstytucją; stwierdzenia przeszkody w sprawowaniu urzędu przez prezydenta RP oraz powierzenia marszałkowi Sejmu tymczasowego wykonywania obowiązków prezydenta RP; zgodności z konstytucją celów lub działalności partii politycznych; sporów kompetencyjnych między centralnymi konstytucyjnymi organami państwa; w których skład orzekający Trybunału zamierza odstąpić od poglądu prawnego wyrażonego w orzeczeniu wydanym w pełnym składzie; o szczególnej zawiłości lub doniosłości.
Według ustawy, o uznaniu sprawy za "szczególnie zawiłą albo o szczególnej doniosłości" rozstrzyga prezes Trybunału z własnej inicjatywy lub na wniosek składu orzekającego, przy czym do spraw o szczególnej doniosłości należą zwłaszcza takie, w których rozstrzygnięcie może wiązać się z nakładami finansowymi nieprzewidzianymi w ustawie budżetowej.