Pekao zmienia ofertę dla klientów zamożnych, którzy mają łącznie ponad 30 proc. depozytów detalicznych banku i chce zwiększyć udział w tym rynku do co najmniej 11-12 proc. W drugiej połowie roku klientom tym zaoferuje usługę doradztwa inwestycyjnego - poinformowali w środę przedstawiciele banku.

„W Polsce jest około 800 tys. osób z wolnymi środkami minimum 200 tys. zł i szacujemy, że mamy obecnie około 9 proc. udział w tym rynku. Minimum, które chcemy osiągnąć jak najszybciej, do 2020 roku, to 11-12 proc. udziału” – powiedział Remigiusz Hołdys, dyrektor zarządzający w pionie bankowości detalicznej banku.

„Klienci zaliczani do grupy zamożnych odpowiadają za ponad 30 proc. posiadanych przez bank depozytów detalicznych oraz 50 proc. wolumenów funduszy inwestycyjnych” – dodał.

Poinformował, że wolumen pożyczek i kredytów hipotecznych udzielonych tej grupie stanowi jedynie 0,6 proc. całego portfela kredytów banku.

Klienci nowego konta tego segmentu będą mogli liczyć m.in. na dedykowanego doradcę, a także na wyższe oprocentowanie na lokatach oraz szeroką ofertę produktów inwestycyjnych, w tym rachunek maklerski w DM Pekao za darmo.

„Chcemy również wprowadzić ofertę doradztwa inwestycyjnego. Oferta ta pojawi się w drugiej połowie roku” - powiedział Hołdys.

Marek Tomczuk, wiceprezes banku poinformował, że bank wzmacnia ofertę sprofilowaną dla obywateli Ukrainy pracujących lub studiujących w Polsce i zaoferuje m.in. darmowe przelewy na Ukrainę oraz bankowość mobilną PeoPay po ukraińsku.

Według danych banku blisko co czwarty (22,5 proc.) obywatel Ukrainy korzystający z usług bankowych w Polsce jest klientem banku (70 tys.). Wśród studentów odsetek ten jest wyższy: co trzeci (30 proc.) student z Ukrainy posiada konto w Pekao (11,4 tys.).

Pekao poinformowało w środę, że od końca stycznia, gdy pojawił się w ofercie nowy, flagowy produkt dla klientów detalicznych „Konto Przekorzystne“ otworzył 100 tys. takich kont.

Bank podał, że uruchomienie systemu Blik oraz Apple Pay przez Pekao spowodowało, że dzienne tempo przyrostu nowych klientów mobilnych w PeoPay wzrosło o 20 proc., a do usługi Apple Pay w ciągu pierwszego tygodnia podpięto 21 tysięcy kart. (PAP Biznes)