Tramwaje Warszawskie poinformowały w poniedziałek, że otrzymały decyzję środowiskową dla budowy trasy tramwajowej na Gocław. Ma ona przebiegać ul. Bora-Komorowskiego, z rezerwą pod al. Tysiąclecia, i wzdłuż Kanału Wystawowego do al. Waszyngtona. Trasa ma być gotowa do 2021 r.

Jako najlepszą propozycję przebiegu trasy Biuro Ochrony Środowiska we współpracy z Regionalnym Dyrektorem Ochrony Środowiska w Warszawie uznało wariat inwestorski, czyli rekomendowany przez spółkę Tramwaje Warszawskie. Taki przebieg trasy został uznany za najkorzystniejszy na podstawie przeprowadzonych analiz, w tym Raportu o Oddziaływaniu na Środowisko, oraz w trakcie konsultacji społecznych - informują na swojej stronie internetowej Tramwaje Warszawskie.

Trasa ma przebiegać od pętli Gocław ulicą gen. Bora-Komorowskiego, z rezerwą pod al. Tysiąclecia (przy os. Saska), dalej równolegle wzdłuż Kanału Wystawowego (po stronie wschodniej) do al. Waszyngtona.

Tramwaje Warszawskie zapewniają, że w ramach inwestycji wykonają nasadzenia drzew i krzewów, a także "zapewnią ciągłość powiązań przyrodniczych, krajobrazowych przestrzennych i funkcjonalnych w układzie miasta".

Wszędzie tam, gdzie będzie to możliwe, torowisko będzie miało zabudowę trawiastą.

Spółka zapowiada także przeprowadzenie prac nad koncepcją programowo-przestrzenną oraz koncepcją architektoniczno-urbanistyczną zagospodarowania terenu wzdłuż trasy tramwajowej i Kanału Wystawowego. W 2017 r. Tramwaje planują przeprowadzić kolejny etap konsultacji społecznych nt. otoczenia wzdłuż trasy na Gocław.

Tramwaje Warszawskie przewidują, że prace nad nową nitką będą przebiegać w latach 2019-2021, po uzyskaniu dokumentacji. Po oddaniu inwestycji przewidywany czas przejazdu z pętli Gocław do stacji metra Centrum ma wynieść wyniesie ok. 17 min. - zapowiada miejska spółka.(PAP)