25 października 2015 roku, będziemy mieli możliwość wzięcia udziału w wyborach parlamentarnych, podczas których wybierzemy nowych posłów i senatorów. Zobacz jak dodać się do spisu wyborców.

Dopisanie do spisu wyborców w wybranym obwodzie głosowania
Wyborca może głosować w wybranym przez siebie lokalu wyborczym na obszarze gminy, w której stale zamieszkuje (innym niż właściwy dla jego miejsca stałego zamieszkania) lub w której będzie przebywać w dniu wyborów, jeżeli złoży pisemny wniosek o dopisanie do spisu wyborców.

Wniosek może dotyczyć każdego lokalu wyborczego, w tym lokalu przystosowanego do potrzeb osób niepełnosprawnych. Informacja o siedzibach obwodowych komisji wyborczych (lokalach wyborczych), w tym o lokalach wyborczych dostosowanych do potrzeb osób niepełnosprawnych, podana jest do wiadomości publicznej przez wójtów (burmistrzów, prezydentów miast).

Wniosek składa się w urzędzie gminy, na obszarze której czasowo przebywa wyborca, najpóźniej do dnia 20 października 2015 r.
We wniosku należy podać:
- nazwisko,
- imię (imiona),
- imię ojca,
- datę urodzenia,
- numer ewidencyjny PESEL,
- adres zamieszkania.






Wniosek o dopisanie do spisu wyborców może być wniesiony także w postaci elektronicznej przy użyciu dedykowanej usługi elektronicznej udostępnionej na ePUAP (http://epuap.gov.pl).

W tym celu wnioskodawca powinien wypełnić formularz elektroniczny udostępniony na ePUAP, a następnie podpisać wygenerowany wniosek bezpiecznym podpisem elektronicznym weryfikowanym przy pomocy ważnego kwalifikowanego certyfikatu albo podpisem potwierdzonym profilem zaufanym ePUAP i wysłać go do właściwego organu.

źródło: PKW