Konkurs „Złote Spinacze” ma charakter otwarty i skierowany jest do wszystkich firm oraz instytucji realizujących kampanie PR w Polsce. Projekty można zgłaszać w 12 kategoriach głównych oraz 3 specjalnych: Kreatywność, Efektywność i PR on-line.

Praca jurorów będzie podzielona na dwa etapy. W pierwszym, spośród wszystkich zgłoszeń jury wybierze po 3 najlepsze projekty w każdej kategorii. Po przekazaniu dodatkowej dokumentacji przez nominowanych jurorzy wyłonią zwycięzców konkursu.

„Złote Spinacze pozwalają na bieżąco oceniać jakość usług PR w Polsce i wyróżniać najbardziej cenne projekty, które mogą stać się inspiracją dla innych firm. Nagrodzone w zeszłym roku kampanie PR łączyły w sobie kreatywność z wysoką efektywnością działań. Z roku na rok możemy mówić o coraz większej profesjonalizacji usług PR nie tylko wśród wyróżnionych firm, ale w całej branży. Cieszy nas, że wyróżnione przez nas projekty zdobywały również nagrody w wielu światowych konkursach - IPRA Golden World Awards, Sabre Awards i Magellan Awards” – mówi Paweł Trochimiuk, prezes ZFPR.

O miano najlepszych kampanii PR w roku 2009 rywalizowała rekordowa liczba 131 zgłoszeń. Wśród 69 podmiotów zgłaszających projekty znalazły się 23 agencje zrzeszone w Związku Firm Public Relations oraz 46 spoza Związku (agencje PR, departamenty PR firm i instytucji, organizacje pozarządowe).

Pełna lista kategorii wygląda następująco:

KATEGORIE GŁÓWNE:
1.PR korporacyjny: projekt budujący lub wzmacniający wizerunek firmy lub instytucji.
2.PR produktu: projekt budujący lub wzmacniający wizerunek produktu lub usługi.
3.Kampania edukacyjna: projekt nastawiony na osiągnięcie celu edukacyjnego realizowany przy zaangażowaniu i udziale marki, produktu, usługi, firmy lub instytucji.
4.Komunikacja antykryzysowa i/lub komunikacja kryzysowa: projekt mający na celu przeciwdziałanie trwającemu lub potencjalnemu kryzysowi dotyczącemu firmy, produktu lub usługi.
5.Public Affairs i Lobbying: projekt kampanii polegającej na komunikacji z szeroko pojętym otoczeniem społecznym, politycznym i legislacyjnym, mającej na celu zmianę nastawienia, wywarcie presji, zmiany legislacyjne.
6.Kampania społeczna: kampania wspierająca realizację ważnych celów społecznych, niezorientowana na budowę wizerunku marki, produktu, usługi, firmy lub instytucji.
7.Komunikacja wewnętrzna: projekt, którego celem jest tworzenie, utrwalanie lub zmiana postaw, jak również komunikowanie zmian wewnątrz organizacji.
8.Event komercyjny: wydarzenie lub cykl wydarzeń budujących lub wzmacniających wizerunek firmy, produktu lub usługi.
9.Event społeczny: wydarzenie lub cykl wydarzeń budujących lub wzmacniających wizerunek instytucji publicznych lub NGO, zwracających uwagę na ważne cele lub problemy społeczne.
10.Launch nowego produktu, usługi lub firmy: projekt budujący wizerunek
i rozpoznawalność nowego produktu, usługi lub wprowadzanej na rynek firmy.
11.Corporate Social Responsibility: projekt realizujący cele w zakresie odpowiedzialności społecznej firm lub instytucji. Społeczną Odpowiedzialność Biznesu określa się jako koncepcję, dzięki której przedsiębiorstwa na etapie budowania strategii dobrowolnie uwzględniają interesy społeczne i ochronę środowiska, a także relacje z różnymi grupami interesariuszy.
12.PR miejsca, miasta lub regionu: projekt, którego celem jest budowa wizerunku
i promocja miejsca, miasta lub regionu.













KATEGORIE SPECJALNE:
1.Kreatywność: najbardziej nowatorski i kreatywny pomysł.
2.Efektywność: projekt, który zgodnie z założonymi celami, odznaczył się największą skutecznością i efektami w postaci udokumentowanego wzrostu sprzedaży, rozpoznawalności marki, zmiany postaw lub liczbą publikacji.
3.PR on-line: projekt, który odznaczył się najlepszym wykorzystaniem Internetu
i nowych mediów.



Regulamin, formularz zgłoszeniowy i inne informacje na temat konkursu „Złote Spinacze 2010” można znaleźć na stronie internetowej: www.zlotespinacze.pl.

Partnerem merytorycznym konkursu Złote Spinacze jest firma doradcza KPMG, która czuwa nad tajnością głosowania i zgodnością konkursu z regulaminem. Patronat medialny nad konkursem objęły: Polsat News, Radio PIN, Dziennik Gazeta Prawna, Brief, Goldenline.pl, PRoto.pl, Bankier.pl, Newsline.pl, Mediarun.pl oraz PRnews.pl.

Kalendarium najważniejszych terminów konkursu:
• 26 sierpnia – pierwszy termin zgłaszania projektów
• 2 września – drugi i ostateczny termin zgłaszania projektów
• 11 października – ogłoszenie wyników pierwszego etapu i listy nominowanych projektów
• 20 października – termin przesyłania przez finalistów dokumentacji dodatkowej do



II etapu konkursu
• 25 listopada – uroczyste ogłoszenie wyników i gala finałowa

***

Związek Firm Public Relations powstał w styczniu 2001 roku jako reprezentacja branży profesjonalnych usług PR w Polsce i aktualnie zrzesza 31 agencji. Jest członkiem Polskiej Konfederacji Pracodawców Prywatnych Lewiatan i Międzynarodowej Organizacji Konsultantów do Spraw Komunikacji. Posiada także porozumienie o współpracy z Międzynarodowym Stowarzyszeniem Public Relations. Celem działalności Związku jest ochrona praw i interesów zrzeszonych w nim członków, reprezentowanie ich wobec organów państwowych i instytucji, umacnianie pozycji zawodu Public Relations oraz edukacja i rozpowszechnianie wiedzy na temat PR. Obszarem szczególnego zainteresowania Związku jest budowanie profesjonalnego dialogu między branżą PR i mediami. ZFPR realizuje badania na temat relacji między tymi dwoma środowiskami, organizuje spotkania konsultantów PR z czołowymi dziennikarzami i prezentuje mediom studia przypadków PR. Związek jest organizatorem PR FORUM - dorocznej konferencji poświęconej branży PR oraz konkursu „Złote Spinacze”, promującego najlepsze projekty z dziedziny PR. ZFPR prowadzi również szkolenia na podstawie programu London School of Public Relations.

Dodatkowe informacje:
Jadwiga Święcicka-Stępak
Dyrektor Biura
Związek Firm Public Relations
tel. kom.: 692976148, 22 630 83 64
mail: jadwiga.swiecicka-stepak@zfpr.pl