550 – tyle skarg od klientów banków wpłynęło do UOKiK w pierwszym tygodniu obowiązywania przepisów o wakacjach kredytowych. Jak podał urząd, dotyczyły one głównie: problemów z elektronicznym składaniem wniosków, wymagania przez banki złożenia odrębnych wniosków na zawieszenie każdej z rat, straszenia negatywnym wpływem wakacji kredytowych na ocenę zdolności kredytowej czy utrudniania nadpłaty kredytu w przypadku zawieszenia rat.
Jeszcze przed zmianą prawa prezes UOKiK Tomasz Chróstny wszczął postępowanie wyjaśniające względem 16 banków, zapowiadając, że będzie sprawdzał ich sposób informowania konsumentów o możliwości wstrzymania spłat kredytu hipotecznego. W efekcie wiele banków zmieniło niekorzystne dla konsumentów praktyki.
W ubiegłą środę również rzecznik finansowy dr Bohdan Pretkiel poinformował, że monitoruje działania banków w tym obszarze. Biuro RF zarejestrowało z kolei 600 skarg, w których konsumenci opisywali niezgodne z przepisami praktyki instytucji finansowych. Rzecznik zawiadomił o dostrzeżonych nieprawidłowościach prezesa UOKiK, ze szczególnym wskazaniem 13 banków.
Pozostało
57%
treści
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A. Kup licencję
Powiązane
-
Wakacje kredytowe nie wpływają na zdolność kredytową? Rzeczkowska: Kolejne banki oraz BIK to potwierdzają Bardzo nas cieszy, że kolejne banki oraz BIK potwierdzają, że skorzystanie z wakacji...
-
Wakacje kredytowe: Kredytobiorcy powinni zwrócić uwagę, kiedy i o której godzinie składają wniosek Klienci banków chcący skorzystać z wakacji kredytowych powinni zwrócić uwagę nie...
-
Ankieta NBP: Banki zapowiadają dalsze zaostrzanie polityki kredytowej Na III kwartał br. banki zapowiadają dalsze zaostrzanie polityki kredytowej wobec...
Reklama