statystyki

Bogusz: SARS-CoV-2 wirusem propagandy [WYWIAD]

autor: Jakub Kapiszewski23.03.2020, 08:18; Aktualizacja: 23.03.2020, 08:18
Chiny w szczytowym okresie pandemii uruchomiły duże moce produkcyjne maseczek i odzieży ochronnej. Teraz, kiedy epidemia wygasa, cierpią z powodu nadpodaży, więc chętnie sprzedają nadmiar za granicę, przy okazji prezentując się jako dobroczyńca. Przed kryzysem ponad połowa światowej produkcji masek odbywała się w Chinach.

Chiny w szczytowym okresie pandemii uruchomiły duże moce produkcyjne maseczek i odzieży ochronnej. Teraz, kiedy epidemia wygasa, cierpią z powodu nadpodaży, więc chętnie sprzedają nadmiar za granicę, przy okazji prezentując się jako dobroczyńca. Przed kryzysem ponad połowa światowej produkcji masek odbywała się w Chinach.źródło: ShutterStock

Chiny wykorzystują pandemię do budowy swojego wizerunku i potęgi handlowej – mówi DGP Michał Bogusz z Ośrodka Studiów Wschodnich.

Chiny podkreślają zwycięstwo w „wojnie ludowej” z SARS-CoV-2, a agencja Xinhua nawet sugeruje, że świat powinien im za to dziękować. Pandemia w służbie propagandy?

Oczywiście. Chodzi o to, żeby pokazać się globalnej opinii publicznej w jak najlepszym świetle, a przy okazji zamazać błędy popełnione na samym początku, które doprowadziły nas do obecnego kryzysu. Samo w sobie to nic zdrożnego; każde państwo chwaliłoby się pokonaniem epidemii. Problematyczny jest fakt, że przy okazji Chiny starają się eksportować swój model władzy i podkopywać ustroje demokratyczne na świecie.


Pozostało jeszcze 89% treści

2 dostępy do wydania cyfrowego DGP w cenie
9,80 zł Za pierwszy miesiąc.
Oferta autoodnawialna
PRENUMERATA 2020
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję

Reklama

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Galerie