Radom otrzymał pieniądze z UE na zwiększenie e-usług dla mieszkańców. Radomianie będą mogli przez internet m.in. opłacać miejskie podatki czy umówić się na wizytę w magistracie. W sumie na platformie znajdzie ponad 50 różnych usług. Wartość projektu to 3,3 mln zł.

Jednym z pomysłów w ramach projektu jest stworzenie tzw. e-portfela, czyli indywidualnych kont mieszkańców, za pomocą których przez internet będą mieli możliwość załatwiania urzędowych spraw.

„Po zalogowaniu będzie można uregulować płatności wobec gminy, np. zapłacić podatek od nieruchomości czy uiścić opłatę za odbiór nieczystości” – wyjaśnia sekretarz miasta Rafał Czajkowski. „Tą samą drogą mieszkaniec będzie mógł ubiegać się o rozłożenie należności na raty czy o jej umorzenie” – dodaje.

Magistrat planuje też uruchomić internetowy system kolejkowy. Dzięki niemu – jak tłumaczy sekretarz miasta – radomianie, planując wizytę w magistracie, umówią się na spotkanie z urzędnikiem na konkretną godzinę.

Prezydent Radomia Radosław Witkowski podkreśla, że urząd miejski stara się wychodzić naprzeciw potrzebom mieszkańcom. „Polacy pokochali bankowość internetową i zakupy w sieci, dlatego chcemy także ułatwić im dostęp do magistratu przez internet” – dodał Witkowski.

W sumie na platformie znajdzie ponad 50 różnych usług. Radomianie będą mogli z nich korzystać pod koniec przyszłego roku. Wartość projektu to 3,3 mln zł. (PAP)