Rosyjskie media redukują zatrudnienie. To skutek pogorszenia się ich sytuacji finansowej.

Niektóre rosyjskie media już ograniczyły zatrudnienie o 10-15 procent. W przyszłym roku redukcje mogą objąć nawet jedną czwartą personelu. Plany redukcji etatów mają zarówno media państwowe, takie jak „Rossijskaja Gazieta”, jak i prywatne, dla przykładu znany portal internetowy „Lenta.Ru.” Optymalizacji liczby dziennikarzy zamierza dokonać również koncern „Gazprom media”, który jest właścicielem między innymi telewizji „NTV” i rozgłośni radiowej „Echo Moskwy”.
Rosyjskie media mocno ucierpiały finansowo z powodu wprowadzonego zakazu reklamy alkoholu, papierosów i suplementów diety oraz wycofania się z reklam niektórych poważnych zagranicznych firm. Oprócz tego w Rosji wzrosła cena druku gazet i o jedną trzecią zmalała liczba kiosków sprzedających prasę. Sytuację pogarsza dodatkowo niestabilny ostatnio kurs rubla.