„Podkarpackie. Wyższy poziom innowacji” – to hasło kampanii promocyjnej województwa, którą zainaugurowano w środę w podrzeszowskiej Jasionce. W ramach kampanii region będzie promowany m.in. w siedmiu największych miastach oraz w kinach w całej Polsce.

Na konferencji prasowej marszałek województwa podkarpackiego Władysław Ortyl podkreślił, że zadaniem kampanii jest przyciągnięcie do regionu inwestorów zagranicznych, którzy będą współpracowali z lokalnymi firmami.

„Promocja województwa podkarpackiego jest realizowana w sposób ciągły, ale myślę, że zawsze trzeba poszukiwać nowych obszarów, nowych haseł, aktywności, aby tę promocję wzmacniać. Wierzę, że ten efekt uzyskamy właśnie przez nową kampanię promocyjną, która będzie zwracała uwagę przede wszystkim na gospodarkę” – zaznaczył Ortyl.

Dyrektor zarządzający FleishmanHillard Polska, firmy która odpowiada za całość kampanii, Wojciech Waglowski zaznaczył, że kampania będzie przedstawiała Podkarpacie jako region dynamicznie rozwijający się i innowacyjny. „Będziemy w kampanii mówić m.in. o czterech inteligentnych specjalizacjach regionu, czyli lotnictwie, motoryzacji, informatyce i jakości życia” – mówił.

Na konferencji zaprezentowany został również spot, który będzie wyświetlany w kinach w całym kraju. Jak dodał Waglowski, film w ciągu miesiąca obejrzy ok. 250 tys. osób.

Prowadzona będzie również kampania bilbordowa, która będzie realizowana w siedmiu największych miastach w Polsce. Będą też spoty radiowe w 16 stacjach regionalnych oraz kampania w internecie.

Jak zaznaczył Waglowski, w internecie kampania będzie prowadzona przy pomocy influencerów, czyli osób, które skutecznie wpływają na opinię innych. „Nasza kampania będzie też prowadzona poza granicami kraju. Będziemy obecni w Wielkiej Brytanii i Irlandii” – dodał.

Koszt kampanii, która będzie prowadzona do 30 listopada br. to 1,5 mln zł. Pieniądze pochodzą z Regionalnego Programu Operacyjnego województwa podkarpackiego na lata 2014-2020. (PAP)

autor: Wojciech Huk