Sejmowy projekt zmian w ustawie o transporcie drogowym dotyczący wysokości ustalania zwrotu kosztów używania do celów służbowych pojazdów niebędących własnością pracodawcy oraz uregulowania na poziomie ustawowym sposobów ich ustalania został skierowany przez sejmową komisję do dalszych prac w podkomisji.

Według projektu, który został zgłoszony przez klub Kukiz 15, stawki za 1 kilometr przebiegu dla samochodu osobowego miałyby wzrosnąć dla samochodu osobowego o pojemności skokowej silnika do 900 cm sześciennych z 0,5214 zł za kilometr do 0,80 zł, a dla samochodu z silnikiem o pojemności skokowej powyżej 900 cm sześciennych z 0,8358 zł do 1,03 zł.

Podkomisja ma przeanalizować skutki wzrostu stawek w „kilometrówce” na koszty działania przedsiębiorstw.

Zdaniem obecnego na posiedzeniu sejmowej Komisji Infrastruktury wiceministra Infrastruktury i Budownictwa Jerzego Szmita największą wadą projektu jest określenie w nim jedynie stawek minimalnych i brak ograniczeń jeżeli chodzi o stawki maksymalne.

Po raz ostatni stawki dla „kilometrówki” zostały podniesione w roku 2007.(PAP)