Znaki są do siebie podobne, gdy z punktu widzenia właściwego kręgu odbiorców są przynajmniej częściowo zbliżone, np. wizualnie, fonetycznie lub koncepcyjnie – orzekł Sąd Unii Europejskiej w dwóch wyrokach dotyczących produktów medycyny kosmetycznej polskiej marki MAESELLE.
Sprawy zaczęły się, gdy w 2019 r. do Urzędu Unii Europejskiej ds. Własności Intelektualnej (EUIPO) wpłynęły wnioski pani Katarzyny Kaczorowskiej o rejestrację znaków towarowych: słownego oraz graficznego, zawierających słowo „MAESELLE”. Oznaczenia miały być stosowane na produktach z klasy 3 (odnoszącej się do szerokiego asortymentu kosmetyków) oraz klasy 35 (dotyczącej sprzedaży produktów kosmetycznych).
W styczniu 2020 r. sprzeciw wobec rejestracji znaków zgłosił największy kanadyjski producent kosmetyków, Groupe Marcelle Inc. Powołał się na posiadane przez siebie oznaczenia graficzne i słowne „MARCELLE”, zarejestrowane w klasie 3.
Pozostało
76%
treści
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A. Kup licencję
Reklama