Użycie pospolitego elementu graficznego jako elementu oznaczenia nie sprawi, że konsumenci uznają go za charakterystyczny – orzekł Sąd Unii Europejskiej.
Sprawa dotyczyła austriackiej spółki bukmacherskiej bet-at-home.com Entertainment GmbH. W listopadzie 2019 r. złożyła ona do Urzędu Unii Europejskiej ds. Własności Intelektualnej (EUIPO) wniosek o rejestrację unijnego znaku towarowego „bet-at home”, napisanego pogrubioną granatową czcionką i podkreślonego zielonym łukiem. Ekspert EUIPO odrzucił jednak zgłoszenie, wskazując na opisowy charakter oznaczenia. Izba odwoławcza potwierdziła tę decyzję.
Spółka zaskarżyła ją do Sądu UE. Argumentowała, że ekspert EUIPO skupił się na elemencie słownym znaku towarowego, pomijając jego element graficzny. Według firmy element ten nadaje znakowi charakter odróżniający, a za jego sprawą konsumenci kojarzyliby oznaczenie wyłącznie z marką „bet-at-home”.
Pozostało
80%
treści
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A. Kup licencję
Reklama