W uzasadnieniu podkreślono doskonałe wyczucie sytuacji rynkowej, osobowość, podejście do biznesu i profesjonalizm oraz wzmocnienie sztandarowego produktu dzięki bardzo ekonomicznie przeprowadzonemu połączeniu z Dziennikiem.
Nagrody wręczono podczas wczorajszej gali w Centralnej Bibliotece Rolniczej.
Nagroda Człowieka Roku jest przyznawana od 12 lat. W minionych latach tytuł otrzymali m.in. Zygmunt Solorz-Żak (2008) i Piotr Walter (2007/2006/2005).
Akademia nagrodziła także najlepsze firmy sektora reklamowego i mediowego, oraz najlepsze projekty marketingowe. W sumie do XII edycji wpłynęły 43 zgłoszenia. Nad przebiegiem głosowania czuwała firma doradcza KPMG.
Złote statuetki w swoich kategoriach otrzymały m.in.: DDB Warszawa - Agencja Reklamowa Roku, Ciszewski Public Relations - Agencja PR Roku, TEQUILA Polska – Agencja BTL Roku, Universal McCann – Dom Mediowy Roku, 180heartbeats – Agencja Interaktywna Roku, Millward Brown SMG/KRC – Instytut Badawczy Roku.
Dodatkowo, już po raz czwarty, partner konkursu - Centrum im. Adama Smitha - przyznał nagrodę im. Krzysztofa Dzierżawskiego dla dziennikarza zasłużonego w upowszechnianiu idei wolności i zdrowego rozsądku. Laureatem nagrody został Tomasz Wróblewski, dziennikarz i publicysta, który od 1 marca obejmie stanowisko redaktora naczelnego „Dziennika Gazety Prawnej”.
Impactor jest najstarszym polskim konkursem marketingowym. Patronują mu najważniejsze media marketingowe oraz organizacje branżowe.