statystyki

„Patointeligencja” nie jest piosenką o dzieciach, tylko o dorosłych [OPINIA]

autor: Klara Klinger, Jakub Kapiszewski20.12.2019, 01:33; Aktualizacja: 20.12.2019, 08:45
Pustą obietnicą mogą się bowiem okazać teorie, zgodnie z którymi wsłuchiwanie się w potrzeby dzieci i młodzieży zaowocuje wychowaniem pięknego, wolnego od problemów, nowego pokolenia. Rodzice mogą powiedzieć „sprawdzam”. Dzieci wychowane zgodnie z nowymi trendami dorosły, karty zostały wyłożone na stół – i nie są satysfakcjonujące. A co najmniej niepokojące.

Pustą obietnicą mogą się bowiem okazać teorie, zgodnie z którymi wsłuchiwanie się w potrzeby dzieci i młodzieży zaowocuje wychowaniem pięknego, wolnego od problemów, nowego pokolenia. Rodzice mogą powiedzieć „sprawdzam”. Dzieci wychowane zgodnie z nowymi trendami dorosły, karty zostały wyłożone na stół – i nie są satysfakcjonujące. A co najmniej niepokojące.źródło: ShutterStock

Nie ma nic cenniejszego niż następne pokolenie – dzieci i młodzież. Jak się jednak okazuje, mało wiemy o tych, których rzekomo tak bardzo cenimy. „Patointeligencja”, klip młodego rapera Maty, wywołał prawdziwą burzę – trafił nawet do materiału o sędziach w „Wiadomościach” TVP.

Chłopak, syn znanego prawnika, z bogatej rodziny i prestiżowego liceum, śpiewa o tym, co robi z nudów bananowa młodzież: narkotyki, picie, imprezy i seks. Obok ocen, czy to prawda, czy nie, na portalach społecznościowych toczą się długie dyskusje – głównie w gronie 40-latków – jak było za dawnych czasów.

Dlaczego ten utwór tak się przebił? Między innymi dlatego, że nie śpiewa go ziomek z blokowisk, tylko chłopczyk w płaszczyku znanej polskiej firmy, która sponsorowała klip rapera obwołanego głosem pokolenia.

W odbiorze „Patointeligencji” ważniejsza jednak jest niewiedza. Niektórych ogarnęło lękliwe podejrzenie, że przynajmniej jakaś część jej passusów jest prawdziwa. Jak np. ten, w którym szkolna wycieczka staje się dla jakiejś dziewczyny okazją do zaliczenia pierwszego ménage à trois. Albo ten, w którym młodzież znajduje alternatywne zastosowanie toalety dla niepełnosprawnych w jednym z warszawskich centrów handlowych.


Pozostało jeszcze 76% treści

Czytaj wszystkie artykuły na gazetaprawna.pl oraz w e-wydaniu DGP
Zapłać 97,90 zł Kup abonamentna miesiąc
Mam kod promocyjny
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję

Reklama

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Galerie