Oficjalnym sponsorem Euro 2012 została firma McDonald’s. To oznacza, że podczas turnieju żadna inna firma gastronomiczna nie będzie mogła świadczyć swoich usług w pobliżu stadionów.
Takie zasady ustala UEFA i gospodarz mistrzostw musi się na nie zgodzić. Wyłączność na dostawy usług gastronomicznych w pobliżu stadionów (w tym przypadku oczywiście obiektów w Warszawie, Gdańsku, Wrocławiu i Poznaniu) była jednym z warunków podpisania kontraktu. Szacuje się, że poprzednia umowa między McDonald’s a UEFA, która obowiązywała podczas Euro 2004 i Euro 2008, była warta 10,2 mln euro rocznie.
Amerykańska firma przedłużyła umowę z UEFA do 2017 roku. Z europejską federacją współpracuje od 1992 roku. McDonald’s to już szósty oficjalny partner Euro 2012 – dołączył do takich marek, jak Carslberg, Castrol, Coca-Cola, Hyundai-Kia oraz Adidas.
rup