Dyrektor Kreatywny Grupy DDB, której spółka zależna zrobiła spot "10 lat świet(l)nych", jest społecznym doradcą prezydenta Bronisława Komorowskiego - pisze "Rzeczpospolita". - Kancelaria Prezydenta nie miała żadnej roli ani decyzyjnej, ani nadzorczej w sprawie przetargu - tłumaczy DDB.

Marcin Mroszczak jest jedną z najważniejszych postaci grupy, do której należy agencja Gutenberg Networks Warszawa Sp. z o.o. wykonująca rządowe zlecenie na unijny spot. Doradza prezydentowi od czerwca 2011 r.

Kancelaria Prezydenta nie widzi w tym nic złego i tłumaczy, że prezydentowi doradza wielu specjalistów z różnych dziedzin i nie pobierają za to wynagrodzenia.

People & PR Director DDB Urszula Lisiecka zapewnia, że ta aktywność Mroszczaka nie ma żadnych związków z rządowym zleceniem.

- Nie ma tu konfliktu interesów ponieważ Kancelaria Prezydenta nie miała żadnej roli ani decyzyjnej ani nadzorczej w sprawie przetargu na kampanię z okazji 10-lecia członkostwa Polski w Unii Europejskiej. Marcin Mroszczak jako Dyrektor Kreatywny Grupy był wewnętrznie konsultowany w sprawach kreatywnych związanych z filmem, ale nie uczestniczył ani w procesie przetargowym ani produkcyjnym - mówi w rozmowie z "Rzeczpospolitą" Lisiecka. Zaznacza, że jego funkcja "ma charakter społeczny i nie jest związana z działalnością Grupy DDB".

Agencja Gutenberg Networks Warszawa realizowała także projekty dla Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego, Ministerstwa Spraw Zagranicznych, Ministerstwa Skarbu Państwa, Departamentu Wychowania i Promocji Obronności MON, Prokuratury Generalnej, Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, Centrum Nauki Kopernik oraz Ministerstwa Rozwoju Regionalnego.

Film, który powstał na potrzeby kampanii promującej dziesięciolecie obecności Polski w UE, wzbudził szereg kontrowersji. Opozycja zarzuca, że prezentujący go premier Donald Tusk, promuje w ten sposób własną partię. Stąd PiS oczekuje, że 7 mln zł - czyli koszty produkcji i emisji spotu, pokryje Komitet Wyborczy PO. Sprawę zbada NIK.