Ponad 53 mln euro wyniesie w tym roku wartość wina wyeksportowanego przez włoskich producentów do Polski, to o ponad 14 proc. więcej niż w 2016 r. - podała Sekcja Promocji Handlu Ambasady Republiki Włoskiej. Polacy upodobali sobie wina musujące, a także czerwone wytrawne.

Według oceny Włochów, obecny rok ma być rekordowy. "Wartość sprowadzonego do Polski włoskiego wina wyniesie ponad 53 miliony euro i będzie prawie 14 i pół procent wyższa niż w i tak bardzo dobrym roku 2016. Wtedy włoscy producenci sprzedali do Polski blisko 19 i pół miliona hektolitrów wina za blisko 47 milionów euro" - czytamy w poniedziałkowym komunikacie Agencji Promocji i Internacjonalizacji Przedsiębiorstw Włoskich – Sekcja Promocji Handlu Ambasady Republiki Włoskiej (ICE).

Jak podano w komunikacie, pod względem wartości wyeksportowanego nad Wisłę wina Włosi zajmują pierwsze miejsce. Kolejne przypadają Stanom Zjednoczonym (42,5 mln euro), Hiszpanii (32,1 mln euro), Niemcom (27,3 mln euro) i Francji (27,2 mln euro).

"Polscy konsumenci, z niezwykłą otwartością, odkrywają wina z najgorętszych włoskich rejonów" - mówił, cytowany w komunikacie, Antonino Mafodda, dyrektor warszawskiego biura Agencji Promocji i Internacjonalizacji Przedsiębiorstw Włoskich – Sekcji Promocji Handlu Ambasady Republiki Włoskiej.

Zdaniem Włochów konsumenci upodobali sobie przede wszystkim wina musujące, a także czerwone wytrawne z wyczuwalną nutą słodyczy – takie jakie produkowane są na południu Włoch.

"Jesteśmy zadowoleni, że polskim konsumentom coraz bardziej zależy na jakości wina. Są już gotowi zapłacić za nie więcej, aby znaleźć to, które w najlepszym stopniu odpowiada indywidualnemu smakowi czy może w najlepszy sposób połączyć się z potrawami" – dodał Mafodda.

W komunikacie przekazano, że Włochy to pierwszy producent wina na świecie. Na drugim miejscu plasuje się Francja, a na trzecim – Hiszpania. "Całkowita wartość wyeksportowanego do Polski w tym roku wina ma wynieść prawie 280 milionów euro i będzie wyższa o ponad 12 procent w stosunku do roku 2016" - zaznaczono.

ICE - Agencja Promocji i Internacjonalizacji Przedsiębiorstw Włoskich jest rządową agendą, której zadaniem jest wspieranie globalizacji firm włoskich w myśl strategii przyjętych przez Ministerstwo Rozwoju Gospodarczego.