Do Miejskiego Rzecznika Konsumentów wpływają w ostatnich dniach skargi od starszych osób na działania jednej z firm oferującej dostarczanie gazu do mieszkań - poinformowała w poniedziałek Marta Liberkowska z Urzędu Miasta Gorzowa Wlkp.

Jak się okazuje, osoby te podpisały umowy na sprzedaż gazu z nową firmą, będąc w przekonaniu, że sprawa dotyczy spisu stanu licznika lub aneksu do dotychczasowej umowy.

Z informacji pokrzywdzonych wynika, że otrzymali telefon w sprawie wizyty pracownika gazowni, a następnie przyszła do ich mieszkania osoba, która zapewniała, że reprezentuje dotychczasową firmę gazowniczą. Wielu nie otrzymało egzemplarzy zawartych umów, a pod podany na umowie nr telefonu nie sposób się dodzwonić.

"Zalecam ostrożność przy podpisywaniu umów w domach. Żądajmy w każdym przypadku kopii podpisanych dokumentów. W razie wątpliwości proszę o kontakt z dotychczasową firmą i z naszym biurem, gdzie zostanie udzielona pomoc prawna" - powiedział Miejski Rzecznik Konsumentów i Spraw Mieszkańców w Gorzowie Tomasz Gierczak.

Gierczak przypomniał, że w przypadku zawarcia umowy poza lokalem przedsiębiorstwa (czyli np. w domu) konsumentom przysługuje prawo odstąpienia od umowy w ciągu 14 dni od jej zawarcia. Osoby czujące się pokrzywdzone mogą zgłosić sprawę policji lub prokuraturze. Natomiast w odstąpieniu od umowy pomagają rzecznicy konsumentów.

Biuro Miejskiego Rzecznika Konsumentów i Spraw Mieszkańców w Gorzowie Wlkp. mieści się przy ul. Orląt Lwowskich 1. Kontakt telefoniczny: 95 735 57 47, 95 735 59 60. (PAP)