Ministerstwo Administracji i Cyfryzacji reanimuje projekt ePUAP. Od wakacji ma być dostępna nowa wersja ineternetowego narzędzia do załatwiania urzędowych spraw przez internet. Ruszyć ma wtedy dwadzieścia pierwszych usług jak złożenie wniosku o dowód osobisty, czy wniosek o wpisanie do rejestru wyborców.

Pierwsza wersja ePUAP-u wystartowała w 2011 roku, ale użytkownicy skarżyli się na jej funkcjonalność. Teraz ePUAP ma być sprawnie działającą platformą usług internetowych, dzięki której obywatel będzie mógł załatwić swoje sprawy bez ruszania się z domu - zapewnia minister administracji i cyfryzacji Andrzej Halicki. Pod koniec tego miesiąca mają się rozpocząć miesięczne finalne prace nad integracją systemu. Potem stopniowo resort chce wprowadzać kolejne udogodnienia ze 140 planowanych usług.
Prowadzone są także prace nad uruchomieniem płatności przez ePUAP na przykład, aby opłacić mandat drogowy. Wymagałoby to jednak zmiany obowiązujących przepisów.


W kolejnych miesiącach mają być na ePUAPie mają być włączane kolejne z pakietu 140 usług. Wśród udogodnień jest powiększona skrzynka mailowa, dzięki której w bezpieczny sposób będzie można kontaktować się z urzędami. Do skorzystania z platformy konieczne jest zarejestrowanie tak zwanego profilu zaufanego, dzięki któremu będziemy mogli korzystać także z innych cyfrowych usług administracji.

W ciągu ostatnich lat jedynie blisko 390 tysięcy osób utworzyło swój profil zaufany. Stara wersja ePUAPu realizuje dziennie średnio około pięciu tysięcy spraw.