"Najcięższe uderzenie za nieskuteczną kampanię referendalną spadło na PiS z najmniej oczekiwanej strony" - zauważa "Gazeta Wyborcza" i przytacza szereg wypowiedzi z mediów działających pod skrzydłami ojca Rydzyka.

"Jarosława Kaczyńskiego zaatakował dziennik ojca Tadeusza Rydzyka, dotychczasowy sojusznik Prawa i Sprawiedliwości" - dowiadujemy się z "Gazety Wyborczej". Katolicki dziennik zaskoczył dzisiaj czytelników tytułem "Na warunkach przeciwnika". Autor artykułu zajął się kampanią referendalną w Warszawie, oraz przyczynami porażki Prawa i Sprawiedliwości. Według dziennikarza to "nieudolne włączenie się PiS", co było "początkiem końca marzeń o sukcesie tej inicjatywy".

Wśród powodów porażki, "Nasz Dziennik" wymienia m. in. wprowadzenie narracji patriotyczno-historycznej między bieżące, ważne dla mieszkańców stolicy tematy, uczynienie jedną z twarzy profesora Glińskiego, zaangażowanie samego Kaczyńskiego na konferencjach prasowych. Gazeta dodaje, że lider PiS po raz kolejny trwoni z trudem budowany kapitał polityczny.

Reklama

"Tak było po żałobie narodowej i wyborach prezydenckich w 2010 r., w ostatnim tygodniu kampanii parlamentarnej roku 2011. A także rok temu, gdy mało rozsądne reakcje lidera największej partii opozycyjnej na rewelacje o trotylu we wraku tupolewa najpierw ułatwiły rozprawienie się z problemem samemu Donaldowi Tuskowi, a w konsekwencji zbiły rosnące słupki poparcia dla PiS o kilkanaście procent" - czytamy.