Amerykański dziennik "The New York Times" uruchomił chińską wersję swojej strony internetowej, wchodząc tym samym na największy na świecie rynek internetowy.

Portal jest przeznaczony dla "wykształconych i zamożnych obywateli" powiększającej się klasy średniej w Chinach.

Jak informuje w czwartek BBC, decyzja "NYT" o wejściu na chiński rynek internetowy zapadła pomimo obaw dotyczących prowadzonej przez władze w Pekinie polityki cenzurowania treści zamieszczanych w sieci.

Nowojorska gazeta zapewnia, że będzie utrzymywała swe dziennikarskie standardy. "Nie tworzymy tego portalu na specjalne zamówienie chińskiego rządu, więc nie działamy jak chińska firma medialna" - powiedział Joseph Kahn z działu zagranicznego "NYT". "Chiny mają (w sieci) bardzo mocną zaporę ogniową. Nie mamy nad tym kontroli. Żywimy jednak nadzieję i oczekujemy, że chińskie władze powitają z zadowoleniem to, co robimy" - podkreślił.

Chiński rynek internetowy jest największy na świecie i stale rośnie. Obecnie w Chinach jest ponad pół miliarda użytkowników internetu i oczekuje się, że liczba ta będzie się zwiększać w najbliższych latach.

Ponieważ coraz więcej ludzi ma dostęp do internetu, firmy są zainteresowane wykorzystaniem tego środka przekazu w celu dotarcia poprzez reklamy do potencjalnych klientów. Największa w Chinach wyszukiwarka internetowa Baidu zanotowała na początku roku ponad 80-procentowy wzrost wpływów z reklam w porównaniu z rokiem ubiegłym.

"NYT" ma nadzieję, że jego chińska strona internetowa pomoże wejść na ten lukratywny rynek. Chcą się już na niej reklamować takie międzynarodowe marki jak Cartier, czy Salvatore Ferragamo.