Wiedza i doświadczenie zawodowe idą w parze. Przekonali się o tym uczestnicy konferencji FLOTOWE TRENDY 2015, którą 17 marca 2015 r., w Warszawie, zorganizował magazyn „EuroFlota”. W salach konferencyjnych Sound Garden Hotel spotkało się blisko 180 menedżerów flot i osób decydujących w firmach o parku samochodowym, aby wysłuchać wykładów i dyskutować na temat nowości i innowacyjnych kierunków rozwoju branży flotowej. Patronat medialny nad konferencją objął Dziennik Gazeta Prawna.

Zamiarem organizatorów było pokazanie w formie wykładów i prezentacji, a nawet minidebaty, zagadnień dotyczących flotowej przyszłości motoryzacji, trendów w procesie zarządzania i finansowania parku aut firmowych oraz usług wspomagających administrowanie flotą. Impreza zbiegła się z okrągłą rocznicą wydania 150. numeru magazynu „EuroFlota”.

- Obecność na FLOTOWYCH TRENDACH bardzo licznej grupy menedżerów związanych z polskim rynkiem flotowym tak od strony odbiorców jak i dostawców jego oferty, potwierdziła trafność dobranej przez nas tematyki. Ogromne zainteresowanie konferencją pokazuje, że przedstawiciele branży flotowej są otwarci na nowe, inspirujące wyzwania – powiedział Paweł Baran, redaktor naczelny EuroFloty.

W grupie ekspertów, którzy uczestniczyli w imprezie, gościliśmy specjalistów, którzy w istotny sposób kreują rynek flotowy w naszym kraju.

Pogłębioną analizę polskiego rynku motoryzacyjnego na tle pozostałych krajów europejskich przedstawił Jakub Faryś, prezes Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego. Oprócz wnikliwej statystyki, ekspert PZPM zaprezentował najistotniejsze problemy legislacyjne branży, kierunki rozwoju aut firmowych oraz tendencje w minimalizowaniu kosztów we flotach. Z kolei Grzegorz Czarnecki, dyrektor ds. sprzedaży korporacyjnej i prokurent Grupy Masterlease, w swoim wykładzie odniósł się szczegółowo do problematyki branży CFM. Wskazał m.in. na szanse i problemy związane z momentem przejścia z floty własnej na Full Service Leasing.

Sposób pozyskania auta dla firmy w ramach wynajmu średnioterminowego, który łączy w sobie najlepsze cechy wynajmu krótko- i długoterminowego, przedstawił Roman Świderski, kierownik produktu wynajmu średnioterminowego w wypożyczalni samochodów Express.

Praktyczny wymiar miała prelekcja eksperta BestDrive Dariusza Wójcika pt. Opony w optymalnym flotowym modelu biznesowym. Dyrektor sieci serwisów BestDrive w Polsce, która należy do koncernu Continental, w swoim wykładzie odniósł się do najnowszych trendów w dziedzinie obsługi i wymiany opon we flotach i próbował odpowiedzieć na pytanie: jakie konsekwencje wywołało wejście w życie dyrektywy unijnej w zakresie obowiązku stosowania czujników ciśnienia opon we wszystkich nowych autach wyprodukowanych po listopadzie 2014 r. Odnosząc się do nowatorskich rozwiązań koncernu Continental, wskazał na całkowicie nową linię opon, które wspierają linię samochodów elektrycznych i hybrydowych.

W naturalny i bardzo interesujący sposób wpisała się w tematykę alternatywnych napędów prezentacja Bartosza Kosowskiego, kierownika szkoleń i jakości AUDI w Volkswagen Group Polska, który poruszył temat elektryfikacji branży motoryzacyjnej – mówił, jakie oczekiwania mają klienci, szczególnie w segmencie Premium, wobec samochodów elektrycznych, czym różnią się między sobą koncepcje samochodów z napędem elektrycznym i jakie są na rynku propozycje takich aut. Dopełnieniem wykładu była prelekcja Bartłomieja Siuchnińskiego, kierownika działu sprzedaży flotowej – Departament Finansowania i Zarządzania Flotą w VW Bank Polska, nt. trendów związanych z mobilnością oraz nowoczesnych produktów w finansowaniu flot. Jako przykład Tomasz Siuchniński wskazał produkt Audi Perfect Lease, który pozwala na jazdę nowym Audi płacąc niskie miesięczne raty, a co 3 lata zmienić dotychczas używane auto na nowy model.

Nie zabrakło drażliwej kwestii dotyczącej sfery podatkowej. Zarządzanie podatkowe flotą samochodów, w tym najnowsze regulacje praktyki w zakresie podatku VAT i CIT, zaprezentowali Mirosław Michna oraz Łukasz Piwowarczyk, eksperci KPMG – znanej międzynarodowej sieci firm audytorsko-doradczych.

Zaproszeni eksperci z VOTUM SA, Tomasz Stanisławski, zastępca dyrektora Departamentu Korporacyjnego, i Waldemar Konik, biegły sądowy z zakresu rekonstrukcji wypadków drogowych, przedstawili, jak wygląda nowa rzeczywistość dochodzenia odszkodowań w obszarze samochodowych szkód rzeczowych i osobowych oraz jak mogą to wykorzystać zarówno firmy, jak i osoby prywatne.
Michał Basaj, dyrektor oddziału Bemo-Motors w Warszawie, podjął się zadania wyjaśnienia zagadnień związanych z rolą samochodów służbowych w polityce zatrudnienia i motywacji pracowników. W interesujący sposób zaprezentował systemy bezpieczeństwa wspomagające kierowcę, które powinny trafić na wyposażenie także aut flotowych.

FLOTOWE TRENDY 2015 podsumowała minidebata w trakcie prezentacji Katarzyny Pydych, dyrektora generalnego Instytutu Keralla Research. Podstawą dyskusji, w której udział wzięli Grzegorz Czarnecki, dyrektor ds. sprzedaży korporacyjnej, i prokurent Grupy Masterlease, Jacek Częścik, prezes SKFS, oraz Bartłomiej Siuchniński, kierownik działu sprzedaży flotowej – Departament Finansowania i Zarządzania Flotą w VW Bank Polska, było najnowsze badanie Instytutu Keralla dotyczące tendencji i kryteriów doboru samochodów do flot w MŚP.
Zapytaliśmy o ocenę i wrażenia z konferencji uczestników FLOTOWYCH TRENDÓW - oto niektóre z nich.

Marcin Rokicki (SuperFlota): „ Spotkania konferencyjne organizowane przez magazyn „EuroFlota” dużo wnoszą do naszych codziennych, zawodowych zajęć. To właśnie możliwość spotkania z decydentami branży flotowej, osobami, które współtworzą zarówno rynek krajowy jak i europejski, oraz poznanie nowych kierunków i trendów rozwojowych podnoszą atrakcyjność tego typu imprez. Spotkanie w ramach konferencji FlotoweTrendy wniosło wiele wiedzy merytorycznej, zaś w kuluarach możliwość spotkania się z ludźmi branży flotowej, podzielenia się uwagami i wymiany doświadczeń zawodowych.”

Paweł Basiak (specjalista ds. ratownictwa medycznego): „Flotowe Trendy 2015 wniosły wiele innowacyjnej wiedzy, która z pewnością zaprocentuje w naszej pracy zawodowej. Każdy z nas jest zapracowany i nie jest w stanie na bieżąco śledzić nowości na rynku flotowym, a które podczas spotkania zostały w sposób merytoryczny zaprezentowane. Po tej konferencji nasza wiedza została pogłębiona i usystematyzowana. Mieliśmy okazję poznać wiele nowych rozwiązań, dotyczących np. opcji wynajmu auta, propozycji finansowania zakupu auta firmowego czy też nowości modelowych, które zaprezentowali przedstawiciele importerów i dilerzy marek chętnie użytkowanych przez klientów flotowych.”

Maciej Słysz, (MSD Polska Fleet Manager): „Ogólnie konferencję uważam za udaną. Takie spotkania są potrzebne dla dalszego rozwoju branży flotowej w Polsce. Ich niezaprzeczalną zaletą jest możliwość kontaktu z ludźmi z branży oraz wymiany poglądów. Mamy możliwość zapoznać się z ofertą dostawców oraz dowiedzieć się czegoś więcej niż to, z czym spotykamy się w codziennej pracy. Uważam, że podczas takich spotkań nacisk powinien być położony na przekazywanie wiedzy merytorycznej, ponieważ to jest główna wartość konferencji branżowych.”

Krzysztof Kopysiewicz (kierownik floty samochodowej APC Instytut): „Redakcja „Euro Floty” organizując konferencję FLOTOWE TRENDY 2015 udowadnia, że z sukcesem odnalazła swoje miejsce na rynku szkoleń dla zarządców flot. Możliwość bliższego zapoznania się z nowościami flotowymi poprzez prezentację kilku modeli aut pokazuje, że organizatorzy z każdym szkoleniem starają się, aby było jeszcze bardziej atrakcyjne dla uczestników. Bardzo ciekawa tematyka poruszana na konferencji, w szczególności dotycząca aspektów rozwiązań podatkowych, na pewno nie wyczerpała tematów do końca, co daje „Euro Flocie” pole do popisu w kolejnych edycjach szkoleń. Można zaobserwować, że każde kolejne spotkanie przyciąga coraz więcej uczestników oraz wystawców, co świadczy o tym, że organizatorzy podążają we właściwym kierunku i trafiają w potrzeby flotowców.”

Mirosław Makurat (Auto MIRAS): „Bardzo dobrze oceniam organizację i przebieg konferencji Flotowe Trendy 2015. Przed branżą motoryzacyjną stale pojawiają się nowe wyzwania, zarówno takie, które niosą ze sobą niebezpieczeństwo, jak i niosące szansę rozwoju. Bardzo ważne jest, aby zawczasu dyskutować o nich i szukać najlepszych rozwiązań. Dzięki wiedzy i doświadczeniu prelegentów oraz fleet managerów mogliśmy dowiedzieć się o innowacjach, kierunkach rozwoju flot i zarządzania nimi, branży flotowej, trendach oraz nowościach produktowych i usługowych. Dzięki zdobytemu doświadczeniu każdy uczestnik konferencji będzie mógł umiejętnie przełożyć zdobytą wiedzę na konkretne kierunki rozwoju firmy i poszczególnych jej segmentów.”

Więcej szczegółów: www.euroflota.pl