statystyki

Juszczak: Firmy szkoleniowe wróżą z fusów [WYWIAD NPBP]

autor: Maciej Miłosz14.04.2020, 08:36; Aktualizacja: 22.07.2020, 12:04
Piotr Juszczak, partner i współwłaściciel firmy szkoleniowej Delta Training

fot. materiały prasowe

Piotr Juszczak, partner i współwłaściciel firmy szkoleniowej Delta Training fot. materiały prasoweźródło: DGP

Nie da się dziś przewidzieć przyszłości takich firm. My działamy w świecie wirtualnym, ale nie wszystkie szkolenia da się zrobić online – mówi DGP Piotr Juszczak.

Koronakryzys mocno uderzył w branżę szkoleniową. Jak wyglądał u was marzec pod kątem przychodów?

W tej chwili jest tak, że klienci z którymi stale współpracujemy – duże korporacje międzynarodowe – przekładają terminy szkoleń z miesiąca na miesiąc z zastrzeżeniem, że sytuacja może ulec zmianie w zależności od rozwoju epidemii. Nie rezygnują w ogóle, ale przekładają. Ze szkoleń stacjonarnych w kwietniu zrezygnowała większość, część rozważa szkolenia online. Doskonale to rozumiemy. Prowadzimy przecież szkolenia z zarządzania zmianą, radzenia sobie z nią. Obecnie sami tego doświadczamy, każdy na własnej skórze. Działamy w świecie wirtualnym. Przyjęliśmy założenie, by szkolenia online jak najmniej różniły się od szkoleń tradycyjnych. Nie są nagrane wcześniej. Wszyscy biorą udział na żywo, tylko że zamiast być z innymi razem na sali, każdy uczestnik siedzi sam przed ekranem komputera.

Jakie są plusy przechodzenia ze szkoleniami do sieci?

Szkolenia online to kawałek rynku, który funkcjonuje od dawna, ale przed epidemią to była zdecydowanie mniej niż połowa szkoleń. Firmy organizowały darmowe webinary po to, by później znaleźć klientów na płatne szkolenia online. Wadą takiego szkolenia z perspektywy klienta jest brak jego dostosowania do specyfiki danej firmy i bieżącej sytuacji. To często produkt uniwersalny. Po zrobieniu go raz firma mogła go sprzedawać wielokrotnie. Teraz zyskują na popularności także inne formy, jak wirtualne szkolenia na żywo. Uczestnicy mogą rozmawiać z trenerem i pracować w grupach, rozmawiając między sobą. Dla firm takie rozwiązania oznaczają zdecydowanie niższe koszty. Odpadają wydatki każdego uczestnika związane z podróżą, hotelami, wyżywieniem. Za to uczestnicy mogą wziąć udział w szkoleniu w dowolnym miejscu, byle było połączenie internetowe.


Pozostało 76% tekstu

Prenumerata wydania cyfrowego

Dziennika Gazety Prawnej
9,80 zł
cena za dwa dostępy
na pierwszy miesiąc,
kolejny miesiąc tylko 79 zł
Oferta autoodnawialna
KUPUJĘ

Pojedyncze wydanie cyfrowe

Dziennika Gazety Prawnej
4,92 zł
Płać:
KUPUJĘ
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję