Z raportu „Sztuczna inteligencja w biznesie” MarketingLink wynika, że do 2020 r. 75 proc. przedsiębiorstw będzie wykorzystywać sztuczną inteligencję (artificial intelligence – AI) w biznesie. Już teraz korzystają z niej globalni giganci, jak choćby Facebook czy Google.
Wdrożenie zaawansowanych algorytmów opartych na AI ma przynieść w USA do 2020 r. aż 60 mld dol. oszczędności. Rosnącą rolę sztucznej inteligencji prognozuje też Ericsson ConsumerLab w tegorocznym raporcie „10 Hot Consumer Trends for 2017”, z którego wynika, że będzie ona pomocna w pracy i w życiu codziennym dla 35 proc. konsumentów, a wykorzystanie jej w biznesie przyniesie pracodawcom znaczne oszczędności.
Jednym z motorów cyfrowej rewolucji jest też wykorzystywanie w coraz większym stopniu rozwiązań chmurowych. Jak wynika z danych podanych przez Intel, w Polsce z rozwiązań cloudowych korzysta dziś 34 proc. dużych przedsiębiorstw. Z kolei firma doradcza IDC prognozuje, że do 2020 r. wydatki firm na rozwiązania oparte na chmurze – m.in. na oprogramowanie, sprzęt, wdrożenia, serwis oraz zarządzanie usługami – wyniosą w skali globalnej ponad 500 mld dol., czyli trzykrotnie więcej niż obecnie. IDC szacuje również, że do końca 2017 r. dwie trzecie największych firm na świecie postawi cyfrową transformację w centrum swojej strategii. A tym samym cyfrowa transformacja będzie odczuwalna w każdej branży, co przyczyni się do zmiany kształtu globalnej gospodarki.