W autokorekcie znalazł się także zapis doprecyzowującymechanizm integracji CEIDG z aplikacją mObywatel (co było postulatem resortu cyfryzacji). Głównym celem tego projektu jest wprowadzenie w pełni elektronicznej procedury dokonywania wpisów do CEIDG.

Kiedy zniknie możliwość składania papierowych wniosków?

W czerwcu 2026 r. zniknie możliwość składania papierowych wniosków w sprawie rozpoczęcia nowej działalności. Dwa lata później przez internet trzeba będzie też zgłaszać wszystkie zmiany (np. jej zawieszenie czy wznowienie działalności).

Odejście od papieru jest skutkiem postępującej elektronizacji usług publicznych oraz rosnącego zainteresowania przedsiębiorców tzw. jednym okienkiem, czyli usługą umożliwiającą złożenie jednego cyfrowego wniosku o rozpoczęcie działalności do CEIDG. Pozyskane w ten sposób dane mają być przekazywane automatycznie do zainteresowanych nimi instytucji, np. ZUS. ©℗

Etap legislacyjny

Projekt ustawy przyjęty przez Komitet Rady Ministrów ds. Cyfryzacji