Blisko co czwarty pracownik w Niemczech korzysta z portalu społecznościowego Facebook także w godzinach pracy - wynika z ankiety ośrodka YouGov. Roczne straty z tego powodu wynoszą blisko 27 mld euro.

Statystyczny pracownik korzysta z Facebooka przez 2,5 godziny tygodniowo. Dwie trzecie badanych przyznało, że spędza na portalu do dwóch godzin, a 10 proc. ankietowanych - ponad pięć godzin w tygodniu.

Choć sieci społecznościowe powszechnie uchodzą za domenę nastolatków, z badania wynika, że najwięcej czasu - 205 minut tygodniowo - na Facebooku spędzają osoby nieco starsze, w przedziale wiekowym 25-34 lata. Internauci w wieku 16-24 lata korzystają z portalu przez ok. 135 minut.

Blokowanie Facebooka i innych stron na firmowych komputerach, stosowane przez niektórych pracodawców, nie rozwiązało problemu; w czasach smartfonów i powszechnego dostępu do internetu podobne ograniczenia nie zdają egzaminu - podkreśla ekspert ds. internetu Manuel Mattern.

W badaniu wzięło udział 2013 osób.