Tymczasem zdarza się wbrew prawu reklamowanie leków przez aktorów grających lekarzy. Również lekarze uczestniczą w reklamach suplementów diety wbrew Kodeksowi Etyki.
Doktor Grzegorz Wrona - Naczelny Rzecznik Odpowiedzialności Zawodowej Izby Lekarskiej podkreśla, że Kodeks Etyki zabrania członkom samorządu wszelkiego reklamowania się i wyrażania zgody na używanie wizerunku do celów komercyjnych. Zaznacza, że dziś każdego rodzaju reklama ma związek z komercją. Wiąże się to również z tym, że występ w reklamie i udostępnienie wizerunku przysparza lekarzowi pacjentów. Tymczasem w idei zawodu zaufania publicznego jest wiara i przekonanie, że wszelkie czynności będzie on wykonywał tylko i wyłącznie dla dobra chorego - mówi.
Doktor Wrona przyznaje, że w izbach okręgowych rzecznicy zajmują się sprawami uczestnictwa lekarzy w reklamach suplementów diety. Według niego, medycy są często wprowadzani w błąd przez firmy produkujące reklamy, które odnoszą się tylko do Prawa Farmaceutycznego. Nie informują natomiast, że takiego udziału w spocie zabrania Kodeks Etyki Lekarskiej. Rzecznik zaznaczył, że izby lekarskie nie mogą zajmować się sprawami występu aktorów w roli lekarzy.
Doktor Grzegorz Wrona przestrzega chorych, by kupując pod wpływem reklamy lek bez recepty czy suplement diety nie rezygnowali z wizyty u lekarza albo przepisanej przez niego terapii.