W Ameryce ktoś urządza pokój dziecinny. W Singapurze delektuje się jajecznicą. W Kanadzie wygląda przez okna niedawno wyremontowanego domu. Na Węgrzech szaleje na deskach SUP. Co łączy ich wszystkich? Fakt, że używane przez nich produkty są popularną nowością z Polski

Kiedy miliony mieszkańców USA szukało sposobów na ulepszenie swoich domów, Commensal wykorzystał okazję do wejścia na tamtejszy rynek.

W II kwartale 2020 r. zamiast wydawać pieniądze na wyjścia do restauracji, wakacje czy wiosenne porządki w szafach, Amerykanie postanowili skupić się na remontach swoich domów i upiększaniu ogrodów. Sklepy budowlane zanotowały rekordową sprzedaż. Był to idealny moment na wprowadzenie Commensala na tamtejszy rynek.

Firma, która działa na rynku europejskim od blisko 30 lat – dzięki pomocy Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu – sprzedaje swoje narzędzia na półkach 350 sklepów w 15 stanach USA.
W Singapurze aż 90 proc. popytu na żywność jest zaspokajane importem z ponad 170 krajów – w tym Australii, Chin, Indonezji, Malezji i Stanów Zjednoczonych. Sytuacja ta powoduje, że kraj jest wrażliwy na wszelkie zakłócenia w łańcuchu dostaw. COVID-19 skłonił Singapur do poszukiwania nowych dostawców żywności dla swoich mieszkańców. W marcu 2020 roku PAIH skontaktował się z kilkoma polskimi firmami spożywczymi i poinformował ich o pojawiającej się możliwości rynkowej. Już w maju zostały podpisane pierwsze umowy z dystrybutorami w Singapurze.

Wśród siedmiu firm, które do tej pory weszły na tamtejszy rynek, są Fermy Drobiu Woźniak (producent jaj), Quadrum Foods, Warmińskie Zakłady Przetwórstwa Owocowo-Warzywnego „KWIDZYN”, oferujący mrożone warzywa oraz FREEZCO.

W Toronto (Kanada) wrzesień 2020 r. był najlepszym miesiącem w historii sprzedaży domów, a DAKO - jeden z największych producentów okien w Polsce – będąc na miejscu, postanowił rozwinąć skrzydła na tym rynku. Według Toronto Regional Real Estate Board we wrześniu 2020 r. sprzedano 11083 domów po średniej cenie 970 tys. dol. kanadyjskich. Eksperci wykazują, że pomimo obecnej pandemii oraz utrzymujących się od lat niskich stóp procentowych Kanadyjczycy mocno zwiększają wydatki na zakup i modernizację domów.

Rosnące zapotrzebowanie oraz unikalna technologia, spełniająca rygorystyczne wymagania i warunki pogodowe w Kanadzie pozwoliła firmie zbudować silną pozycję na kolejnym rynku. Inwestorzy kanadyjscy wybierają okna DAKO nie tylko ze względu na ich atrakcyjną cenę, ale przede wszystkim wysoką jakość.

Na Węgrzech panuje moda na sporty wodne, a SUPBASS wykorzystuje w pełni tę okazję. Rynek desek SUP przeżywa obecnie okres dynamicznego rozwoju – produkty dla amatorów, jak i profesjonalistów cieszą się dużym zainteresowaniem. SUPBASS jest pierwszą polską firmą, która produkuje i dostarcza kompleksowy asortyment sprzętu SUP i właśnie zadebiutowała na rynku węgierskim. Z produktów firmy korzystają m.in. Hannah Leni Krah i Klaudio Nika – mistrz świata SUP z w 2019 r.

Węgry to lukratywny rynek dla polskich producentów sprzętu do sportów wodnych. Tamtejsi sportowcy od lat odnoszą sukcesy w zawodach wioślarskich, a sporty te są w tym kraju niezwykle popularne. W przyszłym roku nad Balatonem odbędą się Mistrzostwa Świata ICF. To z pewnością spowoduje dodatkowe zainteresowanie mediów i zwiększy popularność SUP. Dlatego tak bardzo ważne jest, że w październiku – dzięki wsparciu PAIH – SUPBASS nawiązał współpracę z dystrybutorami węgierskimi i rozpoczął realizację zamówień.

O ile czynniki, które w ostatnim czasie doprowadziły do sukcesu każdej z tych polskich firm na rynkach zagranicznych są czasami diametralnie różne, to ich historie mają wspólny mianownik – wsparcie ekspertów Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu (PAIH). Mamy nadzieję, że w 2021 r. kolejne firmy zdecydują się na podbój świata z PAIH!

Materiał powstał przy współpracy z PAIH

Przegląd oferty eksportowej PAIH