Od 1 stycznia 2022 r. gminy będą mogły wystawiać faktury za pomocą Krajowego Systemu e-Faktur. Większość JST uczyni to zapewne dopiero rok później, bo zachęty do skorzystania z tej możliwości są dla nich mało istotne, a zmiany w systemach finansowo-księgowych wiążą się z kosztami
Wprowadzenie Krajowego Systemu e-Faktur (KSeF) przewiduje ustawa z 29 października 2021 r. o zmianie ustawy o podatku od towarów i usług oraz niektórych innych ustaw (w momencie oddawania tego numeru do druku wciąż czekała na podpis prezydenta). Przewiduje ona, że nowy system do e-faktur ruszy już od 1 stycznia 2022 r. Początkowo korzystanie z niego będzie dobrowolne, a dopiero od 2023 r. stanie się obowiązkowe. Dotyczy to również jednostek samorządu terytorialnego.
Dostęp dla wszystkich czy tylko dla wybranych
Pozostało
89%
treści
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A. Kup licencję
Reklama