Rząd podjął we wtorek uchwałę dot. aktualizacji katalogu organów odpowiedzialnych za realizację inicjatywy „Obywatel". Ma ona na celu zapewnienie obywatelom prostego dostępu do ujednoliconej strony internetowej administracji rządowej.

Znowelizowana uchwała rządu - według CIR - "zawiera przepisy aktualizujące katalog organów odpowiedzialnych za realizację inicjatywy +Obywatel+".

Aktualizacja ta jest związana z wejściem w życie ustawy z grudnia 2015 r. o działach administracji rządowej. Nowelizacja tej ustawy wprowadziła regulacje, zgodnie z którymi zagadnienia związane z prowadzeniem i rozwojem m.in. rejestru PESEL, rejestru dowodów osobistych przeszły do działu „Informatyzacja” (poprzednio należały do działu „Sprawy wewnętrzne”). W związku z tym minister ds. informatyzacji stał się organem założycielskim instytucji budżetowej – Centralnego Ośrodka Informatyzacji.

Katalog organów odpowiedzialnych za inicjatywę „Obywatel” - informuje CIR - rozszerzono o ministrów właściwych do spraw: gospodarki i finansów. "Pozwoli to efektywniej koordynować działania ukierunkowane na poprawę komunikacji elektronicznej z obywatelami i przedsiębiorcami. Współpraca z ministrem finansów umożliwi optymalny nadzór nad środkami finansowymi projektu" - zaznacza CIR w przesłanym PAP komunikacie.

Serwis informacyjny Portal obywatel.gov.pl ma zapewnić obywatelom prosty dostęp do ujednoliconej strony internetowej administracji rządowej.

Docelowo Portal obywatel.gov.pl ma być stroną internetową Rady Ministrów, a strony ministerstw, zintegrowane w tym portalu, mają otrzymać jednolitą szatę graficzną. Ustalone zostaną również standardy dotyczące tworzenia treści zawartych na portalu (np. wymóg komunikowania prostym językiem), co zapewni nie tylko przejrzystość i spójność przekazów, ale ułatwi również komunikację na linii obywatel-rząd.