Sieć Freshmarket, należąca do Żabka Polska, chce mieć łącznie 1000 sklepów w formacie "proximity supermarket" do końca 2016 roku, wobec 550 obecnie, poinformował prezes Żabka Polska Jacek Roszyk. Według niego, spółka jest dobrze przygotowana by walczyć o 1. pozycję w segmencie supermarketów.

- Zgodnie z naszą strategią rozwoju osiągnęliśmy zakładaną liczbę ponad pół tysiąca placówek, dzięki której tworzymy jedną z największych sieci proximity market w Polsce. Projekt jest bardzo perspektywiczny i zamierzamy przyspieszyć jego rozwój - powiedział Roszyk podczas konferencji.

- Jesteśmy gotowi, aby walczyć o fotel lidera w segmencie supermarketów, a dzięki silnemu wsparciu naszego inwestora Mid Europa Partners jesteśmy w stanie to osiągnąć. Rozwijamy się organicznie, ale przygotowujemy się także do kolejnych akwizycji - dodał prezes Żabka Polska.

Tylko w ostatnich 18 miesiącach Żabka Polska przejęła lokalne sieci takie jak: Torg, Agap, Społem Zabrze, Kefirek, PS Food, Dobry Wybór, generujące roczny obrót bliski 0,5 mld zł.

Sieć sklepów Freshmarket należy do Żabka Polska, właściciela największej w regionie sieci convenience Żabka. W 2009 roku uruchomione zostały pierwsze sklepy w formacie proximity market i convenience pod nazwą Freshmarket.