statystyki

Alkohol: Produkt pierwszej potrzeby

autor: Patrycja Otto03.10.2019, 09:46; Aktualizacja: 03.10.2019, 09:46
Rok 2018 był rekordowy pod względem wartości sprzedanego spirytusu. Wszystko wskazuje na to, że w tym roku padnie kolejny historyczny wynik.

Rok 2018 był rekordowy pod względem wartości sprzedanego spirytusu. Wszystko wskazuje na to, że w tym roku padnie kolejny historyczny wynik.źródło: ShutterStock

Rok 2018 był rekordowy pod względem wartości sprzedanego spirytusu. Wszystko wskazuje na to, że w tym roku padnie kolejny historyczny wynik.

W ubiegłym roku Polacy wydali na alkohol ponad 38,5 mld zł. To o ponad 2 mld zł więcej niż rok wcześniej. To już drugi rok z rzędu, w którym wartość sprzedaży rośnie tak dynamicznie. Jeśli ta tendencja utrzyma się, to w tym roku kwota wydana na alkohol przekroczy 40 mld zł. Po raz kolejny padnie rekord.

Większym wydatkom sprzyja bogacenie się społeczeństwa. Sukcesywnie rośnie jego siła nabywcza, a konsumenci kupują nie tylko więcej, ale też sięgają po towary droższe, na które wcześniej nie mogli sobie pozwolić. Idealnym przykładem może być whisky, która przez długie lata w świadomości Polaków uchodziła za trunek luksusowy, a przez to „prezentowy”. Jak wyjaśnia Kamil Mruk, dyrektor marketingu Brown-Forman w Polsce, producenta i dystrybutora marek alkoholi mocnych, rosnąca popularność tego rodzaju trunków ma swój początek w dużych miastach, wśród bardziej zamożnych konsumentów, którzy dużo podróżują i są otwarci na nowe trendy. Dużą rolę w zwiększeniu popularności whisky odgrywa też pokolenie millennialsów. Trend premium widać też na rynku piw, poprzez coraz lepszą sprzedaż choćby piw kraftowych. Jak podsumował ZPPP Browary Polskie, w 2018 r. kategoria najdroższych piw urosła aż o prawie 40 proc.


Pozostało 74% tekstu

Prenumerata wydania cyfrowego

Dziennika Gazety Prawnej
7,90 zł
cena za dwa dostępy
na pierwszy miesiąc,
kolejny miesiąc tylko 79 zł
Oferta autoodnawialna
KUPUJĘ

Pojedyncze wydanie cyfrowe

Dziennika Gazety Prawnej
4,92 zł
Płać:
KUPUJĘ
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję

Reklama

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Galerie