statystyki

Podwyżka cen energii. Świat sportu szuka oszczędności

autor: Karolina Baca-Pogorzelska, Justyna Piszczatowska24.01.2019, 08:06; Aktualizacja: 24.01.2019, 10:35
Raport „Rynek sponsoringu sportowego 2018” opublikowany przez firmę Sponsoring Insight jasno pokazuje, że to właśnie energetyka wydaje w Polsce najwięcej na kupno praw sponsoringowych w futbolu. W 2017 r. wartość tego rynku wyniosła 870 mln zł.

Raport „Rynek sponsoringu sportowego 2018” opublikowany przez firmę Sponsoring Insight jasno pokazuje, że to właśnie energetyka wydaje w Polsce najwięcej na kupno praw sponsoringowych w futbolu. W 2017 r. wartość tego rynku wyniosła 870 mln zł.źródło: ShutterStock

Spółki podległe resortowi energii szukają oszczędności. Najbardziej oberwie się klubom piłki nożnej – wynika z informacji DGP

O liście ministra energii Krzysztofa Tchórzewskiego do rad nadzorczych podległych mu spółek poinformował w poniedziałek Business Insider. Ale apele o oszczędności w firmach energetycznych w związku z hamowaniem podwyżek cen energii słychać od grudnia. Jakich cięć mają dokonać energetycy? Jak poinformował nas resort, konkretnych wytycznych w liście nie ma, bo to „prośba ministra”. Ale podległe mu firmy reagują błyskawicznie. Polska Grupa Górnicza poinformowała nas, że już w ubiegłym roku zrealizowała w sponsoringu sportu masowego jedynie 30 proc. umowy.

– Ze względu na sytuację na rynku energii planujemy obniżyć plan sponsoringowy na 2019 r. o połowę w porównaniu do roku poprzedniego. Znajdą się w nim wyłącznie projekty gwarantujące wypracowanie największego ekwiwalentu dla marki Tauron przy zachowaniu optymalnych kosztów – mówi nam Daniel Iwan, rzecznik Tauronu. Chodzi o ekwiwalent reklamowy, czyli kwotę, jaką firma musiałaby wydać na reklamy, które dałyby takie samo dotarcie do konsumentów.

– Grupa przykłada dziś dużą wagę do działań z zakresu zrównoważonego rozwoju oraz społecznej odpowiedzialności biznesu, i to właśnie na tym obszarze skupimy się jeszcze mocniej. Przykładem takich działań jest turniej Tauron Junior Cup. Dzięki tej inicjatywie wspierane są dziecięce kluby sportowe w mniejszych miastach i gminach na południu Polski – dodaje Iwan.


Pozostało jeszcze 82% treści

Czytaj wszystkie artykuły na gazetaprawna.pl oraz w e-wydaniu DGP
Zapłać 97,90 zł Kup abonamentna miesiąc
Mam kod promocyjny
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję

Reklama

Komentarze (1)

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Galerie