statystyki

Podwyżka cen energii. Świat sportu szuka oszczędności

autor: Karolina Baca-Pogorzelska, Justyna Piszczatowska24.01.2019, 08:06; Aktualizacja: 24.01.2019, 10:35
Raport „Rynek sponsoringu sportowego 2018” opublikowany przez firmę Sponsoring Insight jasno pokazuje, że to właśnie energetyka wydaje w Polsce najwięcej na kupno praw sponsoringowych w futbolu. W 2017 r. wartość tego rynku wyniosła 870 mln zł.

Raport „Rynek sponsoringu sportowego 2018” opublikowany przez firmę Sponsoring Insight jasno pokazuje, że to właśnie energetyka wydaje w Polsce najwięcej na kupno praw sponsoringowych w futbolu. W 2017 r. wartość tego rynku wyniosła 870 mln zł.źródło: ShutterStock

Spółki podległe resortowi energii szukają oszczędności. Najbardziej oberwie się klubom piłki nożnej – wynika z informacji DGP

O liście ministra energii Krzysztofa Tchórzewskiego do rad nadzorczych podległych mu spółek poinformował w poniedziałek Business Insider. Ale apele o oszczędności w firmach energetycznych w związku z hamowaniem podwyżek cen energii słychać od grudnia. Jakich cięć mają dokonać energetycy? Jak poinformował nas resort, konkretnych wytycznych w liście nie ma, bo to „prośba ministra”. Ale podległe mu firmy reagują błyskawicznie. Polska Grupa Górnicza poinformowała nas, że już w ubiegłym roku zrealizowała w sponsoringu sportu masowego jedynie 30 proc. umowy.

– Ze względu na sytuację na rynku energii planujemy obniżyć plan sponsoringowy na 2019 r. o połowę w porównaniu do roku poprzedniego. Znajdą się w nim wyłącznie projekty gwarantujące wypracowanie największego ekwiwalentu dla marki Tauron przy zachowaniu optymalnych kosztów – mówi nam Daniel Iwan, rzecznik Tauronu. Chodzi o ekwiwalent reklamowy, czyli kwotę, jaką firma musiałaby wydać na reklamy, które dałyby takie samo dotarcie do konsumentów.

– Grupa przykłada dziś dużą wagę do działań z zakresu zrównoważonego rozwoju oraz społecznej odpowiedzialności biznesu, i to właśnie na tym obszarze skupimy się jeszcze mocniej. Przykładem takich działań jest turniej Tauron Junior Cup. Dzięki tej inicjatywie wspierane są dziecięce kluby sportowe w mniejszych miastach i gminach na południu Polski – dodaje Iwan.


Pozostało 82% tekstu

Prenumerata wydania cyfrowego

Dziennika Gazety Prawnej
9,80 zł
cena za dwa dostępy
na pierwszy miesiąc,
kolejny miesiąc tylko 79 zł
Oferta autoodnawialna
KUPUJĘ

Pojedyncze wydanie cyfrowe

Dziennika Gazety Prawnej
4,92 zł
Płać:
KUPUJĘ
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję

Reklama

Komentarze (1)

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Galerie