Aż 56 proc. dużych przedsiębiorstw najchętniej kupuje i czyta „Dziennik Gazetę Prawną” . Spada natomiast zaufanie przedsiębiorców do portali sejmowych i ministerialnych.
Taki jest wynik tegorocznego badania przeprowadzonego wśród 300 przedsiębiorców przez Ipsos na zlecenie „Dziennika Gazety Prawnej” i Wolters Kluwer. Pierwszą pozycję w tym rankingu utrzymujemy od czterech lat.
Badanie pokazało, że aż 56 proc. dużych przedsiębiorstw w pierwszej kolejności sięga po „DGP”. Nieco mniej czytelników mamy wśród małych i średnich firm (odpowiednio 53 proc. i 56 proc.). Ale i w tych kategoriach pozostajemy liderem.
Jedyną liczącą się na rynku prasowym konkurencją dla „DGP” może być „Rzeczpospolita”. Po ten dziennik sięga 35 proc. dużych przedsiębiorców. Pozostałe gazety zajmujące się prawem i gospodarką nie cieszą się zbyt dużym zaufaniem przedsiębiorców.
Coraz bardziej popularny wśród firm jest także System Informacji Prawnej LEX, któremu w tym roku zaufało aż 40 proc. dużych firm. Nieco mniej zwolenników ten specjalistyczny program ma wśród średnich przedsiębiorców (29 proc.). Z zasobów LEX-a korzysta także 7 proc. małych firm.
Dziwić może to, że przedsiębiorcy niezbyt chętnie kupują informacje prawne oferowane przez liczne serwisy internetowe. Mimo że w tym roku odsetek dużych firm korzystających z tego źródła wzrósł dwukrotnie, to nadal wynosi on jedynie 10 proc. Tendencję wzrostową można zaobserwować także wśród małych i dużych firm (odpowiednio 12 i 13 proc.). Jak widać, mimo szybkiego rozwoju internetu przedsiębiorcy chętniej wydają pieniądze na informacje zamieszczone w tradycyjnych papierowych wydaniach gazet.
Małe zainteresowanie zakupem informacji prawno-gospodarczych oferowanych przez portale internetowe nie oznacza jednak, że przedsiębiorcy nie korzystają z internetu w ogóle. Aż 82 proc. średnich firm, które zadeklarowały, że poszukują takich informacji, najczęściej robi to właśnie w internecie. To wzrost o 7 proc. w stosunku do wyników sondażu z ubiegłego roku. Ich zdaniem ten sposób zdobywania informacji jest najwygodniejszy, gdyż łatwo mogą odszukać zagadnienia, które ich interesują. Nie bez znaczenia jest również to, że większość artykułów dostępna jest w internecie bezpłatnie.
Z przeprowadzonego badania wynika także, że właściciele firm coraz bardziej przekonują się do specjalistycznych portali prawnych i księgowych. Podczas gdy w 2010 r. do poszukiwania informacji na tego typu stronach przyznawało się tylko 5 proc. średnich firm, to w tym roku odsetek ten wynosił już 29 proc.
Wzrost zauważalny jest także wśród dużych przedsiębiorców (z 16 do 24 proc.). Spada natomiast zaufanie do portali sejmowych i ministerialnych. Jako źródło informacji wskazało je w tym roku tylko 8 proc. dużych firm.