"Aktualnie PZU SA prowadzi obsługę 48 spraw, a PZU Życie 43 spraw, zgłoszonych przez poszkodowanych lub uprawnionych. Spółki Grupy PZU wypłaciły do tej pory odszkodowania i świadczenia na łączna kwotę przekraczającą 1.200.000 zł" - czytamy w komunikacie.
Ubezpieczyciel zaapelował o zgłaszanie szkód związanych z katastrofą bezpośrednio do firmy.
"PZU SA jako ubezpieczyciel wiodący PKP Intercity następnego dnia po katastrofie uruchomił specjalną, dostępną 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu infolinię (22) 322 18 08. Poszkodowani i uprawnieni mogą pod tym numerem uzyskać informację i pomoc w zakresie dochodzenia wszelkich roszczeń przysługujących z tytułu szkód powstałych w następstwie tego zdarzenia, bez względu na to, jakiego rodzaju, a także z którego zakładu ubezpieczeń przysługują im świadczenia" - czytamy w komunikacie.
Ubezpieczyciele ustalili jednolite zasady przyjmowania i rejestracji roszczeń
Zaangażowani w sprawę katastrofy ubezpieczyciele ustalili jednolite zasady przyjmowania i rejestracji roszczeń oraz wypłat zaliczek na rzecz osób poszkodowanych i uprawnionych dla zabezpieczenia ich najpilniejszych potrzeb związanych z następstwami wypadku.
W sobotę wieczorem 3 marca w pobliżu Szczekocin koło Zawiercia zderzyły się czołowo pociągi TLK "Brzechwa" z Przemyśla do Warszawy Wschodniej i Interregio "Jan Matejko" relacji Warszawa Wschodnia-Kraków Główny. Pociąg Warszawa-Kraków wjechał na tor, po którym z naprzeciwka jechał pociąg Przemyśl-Warszawa. Zginęło 16 osób, a 57 zostało rannych. Śledztwo prowadzi Prokuratura Okręgowa w Częstochowie.
W minionym tygodniu PZU informowało, że mimo trwającego ustalania odpowiedzialności za katastrofę kolejową pod Szczekocinami, ubezpieczyciele wypłacają już zaliczki poszkodowanym. Wynoszą one, w zależności od skali obrażeń, od 2 tys. do 10 tys. zł.