Kolejarski dowcip mówi, że pociągi lśniłyby czystością, gdyby nie musiały wozić pasażerów.
Tym tropem poszły PKP Intercity, które znów chcą wciągnąć swoich klientów do gry, po tym jak na apel przewoźnika o wskazówki do nowego rozkładu jazdy odpowiedziało tysiąc osób.
Tym razem spółka rusza z akcją „Czysty wagon”. Pasażerowie podróżujący pociągami z logo firmy mogą do 10 grudnia nadsyłać do przewoźnika zdjęcia lub krótkie filmy dokumentujące brud w przedziałach lub toaletach. – Liczymy na rzetelne i konstruktywne podpowiedzi – mówi Małgorzata Sitkowska, rzecznik PKP Intercity.
Spółka zapewnia, że i bez pomocy pasażerów wie, że z czystością w pociągach czasami jest na bakier. Obiecuje jednak, że na podstawie zebranej dokumentacji powstaną raport i plan poprawy czystości taboru. Nagród nie przewidziano. Powód – obawa, że w pogoni za gadżetami pasażerowie mogliby brudzić jeszcze bardziej niż obecnie.
masz