Przecierając drogę na zagraniczne rynki, możemy pomóc nie tylko sobie, ale też innym. O sile polskiej przedsiębiorczości zawsze decydowały determinacja i zaangażowanie, ale dziś warto dopisać do tego jeszcze jeden punkt – współpracę dużego i małego biznesu
Widać to na przykładzie LPP i jej wieloletnich partnerów. Otwarcie każdego nowego sklepu za granicą oznacza nie tylko większe możliwości globalnej promocji własnej marki. To również szansa na międzynarodowy sukces dla polskich biur projektowych, firm budowlanych, oświetleniowych, stolarskich czy montażowych, które uczestniczą w tworzeniu salonów sprzedaży. Gdziekolwiek je otwieramy, tam obecni są nasi krajowi partnerzy, wysyłając materiały i ekipy odpowiedzialne za budowę, wykończenie i wyposażenie.
Wejście na zagraniczne rynki u boku dużej firmy ma swoje wielkie zalety. Z jednej strony oznacza pewność zleceń i bezpieczeństwo finansowe. Z drugiej – silny impuls do rozwoju. Aby dotrzymać jej kroku, małe przedsiębiorstwa muszą się zmieniać: poszerzać ofertę, dostosowywać produkcję do nowych wymagań, poprawiać możliwości logistyczne i zatrudniać wykwalifikowanych specjalistów. Gdy międzynarodowa skala biznesu dużej firmy rośnie, pociąga to za sobą konieczność stosowania coraz nowszych rozwiązań, do wprowadzenia których muszą być gotowi również kooperanci.
To sprawdzona metoda, której potwierdzeniem są twarde dane. LPP kooperuje dziś z ponad 300 firmami, które zatrudniają łącznie 3500 osób. Z niektórymi jesteśmy związani od niemal 20 lat. Wielu partnerów rozpoczynając współpracę z nami, miało po dwóch pracowników – obecnie zatrudniają ponad 100. Dla nich partnerstwo z dużym biznesem jest nie tylko impulsem do rozwoju, ale pomaga też w planowaniu nowych inwestycji. Każdego dnia widzimy, jak rozwój LPP przekłada się na sukcesy współpracujących z nami przedsiębiorstw.
Podążając za znaną polską marką na kolejne zagraniczne rynki, jej partnerzy mają szansę zdobywać tam kontakty i nowych klientów, co dodatkowo napędza eksport. Efekt synergii rodzący się ze współpracy dużej firmy o międzynarodowych ambicjach z małymi i średnimi przedsiębiorstwami generuje korzyści dla całej gospodarki. Jednocześnie buduje siłę polskich marek na globalnym rynku, co zwłaszcza dziś, w dobie ogólnoświatowego kryzysu spowodowanego pandemią, ma szczególne znaczenie.
ikona lupy />